اجرای طرح «آسمانی‌ها» در ۵۰۰ کانون مساجد همدان
کد خبر: 3723687
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

اجرای طرح «آسمانی‌ها» در ۵۰۰ کانون مساجد همدان

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از حضور ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در طرح ملی آسمانی‌ها خبر داد.

اجرای طرح «آسمانی‌ها» در 500 کانون فرهنگی مساجد همدان

حمیدرضا ناهیدی فرد، معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت ویژه بچه‌های مسجد با نام «آسمانی‌ها» همچون سنوات قبل در سطح کانون‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اوقات فراغت بر اساس چهارچوب اعلام شده در راهنمای آسمانی‌ها، مصوبات ستاد مرکزی و استانی اوقات فراغت برنامه ریزی و اجرا می‌شود.
ناهیدی با بیان اینکه 570 کانون در سطح استان وجود دارد اضافه کرد: از این تعداد 50 کانون غیر فعال است و با ثبت نام 500 کانون فرهنگی هنری در سامانه سراسری سجا به آدرس bachehayemasjed.ir در طول سال جاری فعالیت و حضور این تعداد کانون در طرح آسمانی‌ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سطح استان 19 کانون تخصصی وجود دارد ادامه داد: از جمله ظرفیت‌های این مجموعه در طول تابستان، استفاده از ظرفیت کانون‌های تخصصی همچون قرآن، عترت و نماز، IT، رسانه و ... است، این کانون‌ها به دلیل برخورداری از امکانات و توانایی‌های ویژه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.
ناهیدی بیان کرد: براساس تفاهم نامه‌های منعقد شده با برخی دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری، حوزه هنری، فنی و حرفه ای و شرکت سیاحتی علیصدر از ظرفیت این دستگاه‌ها در اجرای هر چه بهتر طرح غنی سازی اوقات فراغت بهره‌مند خواهیم شد.


محوریت فعالیت‌ کانون‌های مساجد «برنامه های قرآنی» است
وی عنوان کرد: زمان سراسری آغاز فعالیت کانون‌ها از یکم تیر ماه لغایت 19 مهر ماه در نظر گرفته شده است که بر اساس سند تحول راهبردی و رویکرد ستاد عالی، پیشانی فعالیت‌ کانون‌ها، «برنامه‌های قرآنی» است.
معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ابراز کرد: فعالیت‌های هنری همچون دوره‌های خوشنویسی، نقاشی، طراحی پوستر، گرافیک، انیمیشن، موشن گرافی، آشنایی با مباحث کامپیوتر و ... اولویت دوم این مجموعه در اجرای برنامه‌های طرح آسمانی‌ها خواهد بود.
ناهیدی گفت: درحوزه هنری‌های نمایشی، سرود، شعر و ادبیات و هنر‌های دستی برگزاری دوره‌های تئاتر، جمع خوانی و تواشیح و نگارش داستان‌های کوتاه در دو بخش خواهران و برادران اجرایی خواهد شد، برنامه ورزشی و برگزاری اردو‌های تفریحی درون و برون شهری از برنامه‌های جانبی این طرح است.

پیش‌بینی حضور بیش از 12 هزار نفر در طرح غنی سازی اوقات فراغت
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین در هر کانون 20 الی 25 نفر شرکت کنند یادآور شد: در سطح استان 12 خانه دیجیتال وجود دارد که دارای امکانات سخت افزاری مناسبی جهت برگزاری دوره‌های آشنایی با کامپیوتر هستند که از این ظرفیت برای اجرای هرچه بهتر طرح استفاده خواهد شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: در طرح غنی سازی اوقات فراغت، نسبت به توانایی و کشش مناطق دریافت شهریه متفاوت خواهد بود اما برنامه‌های قرآنی در تمام مناطق و کانون‌ها رایگان برگزار می‌شود.
ناهیدی با بیان اینکه 292 کتابخانه باز و مخزن دار در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری وجود دارد بیان کرد: از این تعداد 191 کتابخانه به صورت باز و الباقی مخزن دار هستند، گفتنی است در طرح آسمانی‌ها سعی بر آن شده تا از بستر خود کانون‌ها و از منابع انسانی محلی استفاده شود.
انتهای پیام

captcha