ایمان و عمل صالح؛ شاخصه اصلی در رستگاری
کد خبر: 3723705
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

ایمان و عمل صالح؛ شاخصه اصلی در رستگاری

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مدرسه اسلام‌شناسی گفت: اگر اهداف و اموال انسان به رنگ این دنیا شود و از این دنیا لذت ببرد، زیان می‌کند؛ زیرا دنیا رو به فناست و تنها خداوند باقی می‌ماند و آن‌چه که در این عالم به درد ما می‌خورد ایمان و عمل صالح بر مبنای رضایت پروردگار است.

ایمان و عمل صالح؛ شاخصه اصلی در رستگاری

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مقدسی، مدیر مدرسه اسلام‌شناسی در مشهد مقدس در دومین دوره یادواره یاد یاران (یادواره خدمتگزاران گذشته مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س)) طی سخنانی گفت: اگر ایمان و عمل صالح، باشد انسان سود می‌کند؛ ولی اگر عمل صالح نبود انسان دچار خسران و زیان می‌شود؛ زیرا تنها موردی که او را منتفع می‌کند، ایمان و عمل صالح است. همچنین اگر تمام اموال ما رنگ خدا بگیرد، به خداوند متصل شود و با مقصد الهی انجام بگیرد، زمینه‌ساز صعود انسان می‌شود.
وی افزود: اگر اهداف و اموال انسان به رنگ این دنیا شود و از این دنیا لذت ببرد، زیان می‌کند؛ زیرا دنیا رو به فناست و اگر تمام امکانات این عالم را به ما بدهند و بهره‌مندترین و ثروتمندترین انسان‌های روی زمین هم باشیم، باز هم همان مقدار می‌توان خورد و پوشید که انسان فقیر و ناتوان هم می‌تواند بخورد و بپوشد؛ یعنی آن‌چه را که وعده ماست، می‌توانیم استفاده کنیم و بیشتر از آن را نمی‌توان استفاده کرد.
مقدسی با بیان این که اگر تمام اموال و اهداف انسان با نگاه به ذات اقدس الهی باشد، باقی و پایدار می‌ماند، گفت: همه امور این دنیا و عالم در حال فناست و تنها خداوند باقی می‌ماند و آن‌چه که در این عالم به درد ما می‌خورد ایمان و عمل صالح بر مبنای رضایت پروردگار است.
مدیر مدرسه علمیه اسلام‌شناسی ادامه داد: اعمال صالحی که انسان انجام می‌دهد به دو گروه تقسیم می‌شود؛ اعمالی مانند واجبات که تا زمانی که در حیات هستیم، انجام می‌دهیم و با مرگ ما آن نیز تمام می‌شود و دسته دوم اعمالی که با مرگ ما پرونده باز است که به آن حسنات جاریه می‌گویند. مانند علمی که به دیگران یاد می‌دهیم و شاگردی که تربیت می‌کنیم و هرچه از ما یاد می‌گیرد را به فرد دیگری هم یاد می‌دهد که ثوابش به ما نیز می‌رسد.

گفتنی است، دومین دوره یادواره یاد یاران (یادواره خدمتگزاران گذشته مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س)) 21 خرداد برگزار شد.

زهرا احمدی

انتهای پیام

captcha