مسیر توسعه نیاز به ایثاری شهادت‌گونه دارد/ ششم تیر؛ بزرگداشت شهید خوش‌سیرت
کد خبر: 3723729
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

مسیر توسعه نیاز به ایثاری شهادت‌گونه دارد/ ششم تیر؛ بزرگداشت شهید خوش‌سیرت

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاندار گیلان ایثار و فداکاری را یکی از خصایص بارز شهدا دانست و گفت: در مسیر توسعه جامعه نیز باید ابعاد کوچکتری از ایثار شهدا وجود داشته باشد و برخی افراد از خواسته‌های خود بگذرند تا اخلاق‌‌مداری حفظ شود.

مسیر توسعه نیاز به ایثاری شهادت‌گونه دارد/ ششم تیر؛ بزرگداشت شهید خوش‌سیرت

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در نشست ستاد بزرگداشت سردار شهید «مهدی خوش‌سیرت» روز گذشته، 28 خرداد به تقدیم سه شهید از سوی این خانواده در مسیر حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید مهدی خوش‌سیرت صرف نظر از رده‌های نظامی به‌عنوان یک انسان وارسته، عارف و اخلاق‌مدار مشهور بود.
وی ایثار و فداکاری را یکی از خصایص بارز شهدا دانست و بیان کرد: در مسیر توسعه جامعه نیز باید ابعاد کوچکتری از ایثار شهدا وجود داشته باشد و برخی افراد از خواسته‌های خود بگذرند تا اخلاق‌مداری حفظ شود.
استاندار گیلان با بیان این که خداوند قدر و منزلت شهدا را در نظر مردم ترسیم کرده است، گفت: شهدا نیازمند برگزاری بزرگداشت نیستند؛ بلکه این نیاز ما و جامعه است که از فداکاری آنان تجلیل کنیم.
وی پایداری و سربلندی ایران اسلامی را به‌واسطه شهدا دانست و اظهار کرد: تجلیل از شهدا وظیفه انسانی افرادی است که خود را مدیون خون آنان می‌دانند.
وی با اشاره به این که مردم، قدردان فداکاری شهدا هستند، افزود: شکوه و عظمت مراسم شهدا ناشی از حضور گسترده و روحیه قدرشناسی مردم است.
گفتنی است، سردار شهید مهدی خوش‌سیرت، فرمانده تیپ و معاون لشکر ۱۶ قدس گیلان بود که پس از حضور موثر در ۱۶ عملیات دوران دفاع مقدس و پس از ۱۳ مرحله جانبازی در سال 1366 و در سن 27 سالگی در عملیات نصر 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید حسین خوش سیرت در سال 1363 و شهید رضا خوش سیرت نیز در سال 64 در سن 30 سالگی در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیدند.
یادآور می‌شود، مراسم بزرگداشت سردار شهید مهدی خوش‌سیرت ششم تیرماه در مزار شهدای آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.
مریم ملکی
انتهای پیام

captcha