تغییر سنت‌های خداوند؛ زمینه‌ساز قهر الهی
کد خبر: 3723730
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

تغییر سنت‌های خداوند؛ زمینه‌ساز قهر الهی

گروه فعالیت‌های قرآنی - حجت‌الاسلام قرائتی گفت: از سنّت‏‌هاى ثابت الهى آن است كه هر قوم و ملّتى، اعم از مسلمانان و غیر مسلمان، اگر نعمت‏هاى الهى را تبدیل و تغییر دهند، دچار قهر الهى خواهند شد.

تغییر سنت‌های خداوند، زمینه‌ساز قهر الهی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از حوزه، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود با موضوع تفسیر قطره‌ای به بیان آموزه‌های آیه 211 سوره بقره پرداخت.
وی ادامه داد: خداوند در آیه 211 سوره بقره می‌فرماید:«سَلْ بَنِى إِسْرَءِيلَ كَمْ ءَاتَيْنَهُمُ مِنْ ءَايَةٍ بَيِّنَةٍ وَمَنْ يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَآءَتْهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ‏»«از بنى‌‏اسرائیل بپرس: چه بسیار از دلایل روشن به آنها دادیم؟ و هركس نعمتِ(هدایت) خدا را پس از آنكه به سراغ او آمد،(كفران و) تبدیل كند(بداند كه) همانا خداوند سخت كیفر است»

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: بنا به گفته روایات، نزدیک‌ترین تاریخ به مسلمانان در پیش‌آمدن حوادث گوناگون، تاریخ بنى‌‏اسرائیل است. خداوند به آنان، رهبرى همچون موسى و معجزات و الطاف خویش را مرحمت فرمود و آنان را از اسارت فرعون نجات داد. براى اداره زندگى آنان، قوانین آسمانى فرستاد و به لحاظ مادّى نیز زندگى خوبى براى آنان تأمین كرد. امّا كفران و تبدیل نعمت‌‏ها از سوى آنان به حدّى رسید كه به جاى هارون، پیروى سامرى كردند و به جاى خداپرستى به گوساله‌پرستى روى آوردند تا آنكه خداوند كه درباره‏ آنان در آیه 47 سوره بقره«فضّلتكم على العالمین» فرموده بود، در اثر چنین رفتارهایى فرمود: «باؤوا بغضب».
حجت‌الاسلام قرائتی بیان کرد: از سنّت‏هاى ثابت الهى آن است كه هر قوم و ملّتى، اعمم از مسلمانان و غیر مسلمان، اگر نعمت‏هاى الهى را تبدیل و تغییر دهند، دچار قهر الهى خواهند شد. چنان‌كه امروزه دنیاى پیشرفته به جاى بهره‏گیرى مفید از تكنولوژى وصنعت، دنیا را به آتش و فساد كشانده است.
وی در ارتباط با پیام‌های این آیه گفت:‌ بررسى تاریخ و عبرت‌‏هاى آن لازم است. «سل بنى اسرائیل» ونعمت‌‌ها، مسئولیّت ‏آورند و كوتاهى در آن كیفرآور.«مَن یبدّل... شدید العقاب».
انتهای پیام

captcha