خالق «گلریزان» تجلیل می‌شود
کد خبر: 3723768
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

خالق «گلریزان» تجلیل می‌شود

گروه ادب ــ دبیر جشنواره «قلم زرین» با اشاره به پایان داوری این جشنواره گفت: در مراسم پایانی از راضیه تجار خالق کتاب «گلریزان» تجلیل می‌شود.

خالق «گلریزان» تجلیل می‌شود
وجیهه سامانی، دبیر شانزدهمین دوره جشنواره «قلم زرین» در گفت‌وگو با ایکنا گفت: هفته آینده آخرین جلسه داوری جشنواره قلم زرین با حضور داوران و سرگروه‌های داوری برگزار می‌شود و طی این جلسه آثار که به مرحله نهایی رسیده‌اند، بررسی و نقد خواهند شد و آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی می‌شود.

وی افزود: آیین پایانی شانزدهمین جشنواره قلم زرین همزمان با سالروز قلم در 14 تیرماه، با حضور اهالی قلم و ادب در انجمن قلم برگزار می‌شود.

سامانی یادآور شد: در این مراسم همانند سال‌های گذشته که از یک پیشکسوت اهل قلم تجلیل می‌شود، در این دوره از راضیه تجار به دلیل سال‌ها تلاش در حوزه فرهنگ و ادب به ویژه داستان تجلیل می‌شود.

یادآور می‌شود، راضیه تجار، متولد 1326 در تهران است. وی از مؤسسان انجمن قلم و دبیرانجمن آن، عضو شورای کارگاه رمان، مسئول صفحه ادب و هنر روزنامه جام جم و همکاری 17 ساله با این روزنامه، عضو شورای کارگاه رمان، همکاری با پیک قصه نویسی، مدرس و داور داستان نویسی در آموزش و پرورش، عضو هیات علمی بنیاد پروین اعتصامی، عضو شورای فیلم نامه‌نویسی و ادبیات در بنیاد فارابی، دبیر تحریریه فصلنامه قصه، عضو شورای داستان نویسی بنیاد دفاع مقدس، عضو شورای داستان نویسی بنیاد شهید، عضو شورای داستان‌نویسی بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی و ... از جمله سوابق کاری وی است.

از کتاب‌های تجار می‌توان به «زن شیشه‌ای»، «نرگس‌ها، «سفر به ریشه‌ها»، «بانوی رنگین کمان»، «فانوسی بیفروز، «بندهای روشنایی»، «آرام شب به خیر» و «شعله و شب» اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha