خدمات هلال احمر به زائران در حج رایگان است
کد خبر: 3723812
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
درودی:

خدمات هلال احمر به زائران در حج رایگان است

گروه جامعه ــ مشاور رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر از آمادگی کامل نیروهای امدادی برای خدمت رسانی به زائران حج 97 در عربستان خبر داد.

خدمات هلال احمر به زائران در حج، رایگان است

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت؛ طاهر درودی، مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: نیرو‌های هلال احمر برای خدمت‌رسانی به زائران حج ۹۷ از دو هفته قبل از اعزام زائران تقریباً از تاریخ ۸ و ۹ تیر‌ماه برای انجام کار‌های اولیه و ترخیص دارو‌ها از گمرک شهر جده وارد عربستان می‌شوند.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی دارو‌ها رو به اتمام است و تا پایان خرداد‌ماه، کار بسته‌بندی دارو‌ها کامل می‌شود، افزود: به دلیل اینکه دارو‌ها تنوع زیادی دارند و باید برخی از آن‌ها از نقاط دیگر تأمین شوند، کار آماده‌سازی و جمع آوری دارو‌ها زمان‌بر است و امیدواریم در تاریخ ششم تا ۹ تیرماه دارو‌ها در گمرک برای ترخیص آماده شود.

درودی در خصوص بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های موجود در مکه و مدینه و ارائه خدمات درمانی به زائران در عربستان، تصریح کرد: مانند هر سال درمانگاه‌هایی در مدینه منوره و مکه مکرمه و همچنین بیمارستان مرکز پزشکی در مکه مکرمه آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

وی از وجود ۸۲ مرکز درمانگاهی به اضافه پنج مرکز بیمارستان تخصصی خبر داد و گفت: پایگاه‌های خدمات و درمانگاه‌های تخصصی و بیمارستان‌های صحرایی عرفات و منا، آمادگی کامل را برای خدمت رسانی به زائران دارا هستند.

مشاور اجرایی رئیس مرکزی پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص هزینه‌های درمانی خدمات به زائران افزود: زائران در زمان ثبت نام هزینه جزئی برای سرانه خدمات پرداخت کردند و در عربستان هزینه‌ای را به صورت مستقیم پرداخت نمی‌کنند و تمامی خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود، اعم از دارو و تجهیزات و در صورت نیاز بستری شدن کاملاً رایگان است.

درودی در پایان درباره محدودیت‌های عمل جراحی در بیمارستان‌های عربستان گفت: در بیمارستان‌های صحرایی به دلیل دستورالعمل سعودی‌ها، نه تنها کشور ایران بلکه هیچ کشور دیگری اجازه برپایی اتاق عمل را ندارد و اتاق‌های عمل صرفاً در اختیار بیمارستان‌های سعودی است.

انتهای پیام

captcha