رونمایی از پوستر جشنواره «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» در کردستان
کد خبر: 3723830
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

رونمایی از پوستر جشنواره «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» در کردستان

گروه فرهنگی: پوستر جشنواره «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» امروز، 29 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان استان در استانداری کردستان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، جمال ارشدی، دبیرسومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی امروز، 29 خردادماه در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره اظهار کرد: جشنواره «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» از دوم تا چهارم تیرماه در سنندج برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شرکت 15 گروه در این جشنواره افزود: در این چند روز برگزاری جشنواره اقوام ایرانی 11 اجرا از گروه‌های شرکت کننده داریم.
دبیرسومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در ۱۵ رشته هنری و حوزه‌های مختلف فرهنگی برگزار می‌شود، بیان کرد: در روز برگزار جشنواره دو پنل تخصصی در سالن فجر برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود.
وی به برپایی نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی در حاشیه این جشنواره اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی هم در قالب ۳۵ غرفه در خانه کُرد سنندج برپا می‌شود.
ارشدی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری ادامه داد: همزیستی و تعمیق فرهنگ مدارا بین اقوام، ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت همبستگی ملی و اسلامی مابین اقوام از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
فرانک قدسی، مدیرکل اموراجتماعی استانداری کردستان هم در این مراسم گفت: تنوع و تعدد فرهنگی اقوام در کشور ما فرصتی است که هر چه بیشتر به آن پرداخته شود تهدیدهای ناشی از آن کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» در امسال و سال‌های آتی پربارتر برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان کردستان است امیدواریم بتوانیم این جشنواره را به نحو احسن برگزار کنیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان یادآور شد: با حمایت معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در تلاشیم ردیف‌های اضافه اعتباری برای این جشنواره اختصاص یابد.
انتهای پیام

captcha