آیت‌الله ایمانی عالمی بصیر در قضایای سیاسی و اجتماعی بود
کد خبر: 3723879
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
ملك‌مكان:

آیت‌الله ایمانی عالمی بصیر در قضایای سیاسی و اجتماعی بود

گروه اجتماعی ـ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با تأكید بر اینكه مرحوم آیت‌الله ایمانی عالمی بصیر در قضایای سیاسی و اجتماعی بودند، گفت: ایشان در مواضعی كه در برهه‌های مختلف اقداماتی انجام داد كه از روی بصیرت و آگاهی كامل بود.

مرحوم آیت‌الله ایمانی در تمام مسائل تقوا را رعایت می‌كرد/ رضایت خدا و رهبری؛ ملاك اعمال آن عالم ربانی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملك‌مكان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله ایمانی گفت: آن عالم ربانی از شخصیت‌های بسیار بزرگ علمی، سیاسی، معنوی و اجتماعی استان فارس و بلكه كشور بود.
وی به بعد معنوی و اخلاقی آن عالم ربانی اشاره كرد و گفت: ایشان از جهت اخلاقی و معنوی بسیار برجسته بوده و دارای چهره نورانی بود و به تمام معنا تقوای اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در تمام مسائل داشت.
این مقام مسئول با بیان اینكه آن مرحوم بسیار مورد اعتماد مقام معظم رهبری و همچنین مورد اعتماد امام راحل بود كه از طرف هر دو بزرگوار به امامت جمعه كازرون و بعد از شهرهای بوشهر و شیراز منصوب شد، گفت: در پیامی كه رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت درگذشت مرحوم آیت‌الله ایمانی صادر كردند، ایشان را آراسته به زیور علم و عمل برشمرده شده است.
ملك‌مكان اظهار كرد: در پیام تسلیت معظم‌له چند كلمه به كار بردند، چون معمولاً حساب شده و با دقت این كلمات استفاده می‌كنند و و برای هر كسی هم استفاده نمی‌كنند، اظهار تأسف و تأثر كردند و از فقدان ایشان ناراحت و متأسف شدند دوم اینكه ایشان فرمودند صدیق و بصیر و از این اوصاف برای آن عالم ربانی به كار بردند.

مرحوم آیت‌الله ایمانی عالمی بصیر در قضایای سیاسی و اجتماعی بود
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با تأكید بر اینكه مرحوم آیت‌الله ایمانی عالمی بصیر در قضایای سیاسی و اجتماعی بودند، گفت: ایشان در مواضعی كه در برهه‌های مختلف اقداماتی انجام داد كه از روی بصیرت و آگاهی كامل بود.
وی، مرحوم آیت‌الله ایمانی را شخصیت بسیار بزرگ و جامع توصیف كرد و گفت: استان فارس در فاصله كوتاهی دو شخصیت بسیار بزرگ یعنی آیت‌الله حائری شیرازی و آیت‌الله ایمانی را از دست داد كه خدمتشان به این استان بیشمار بود.
ملك‌مكان با یادآوری اینكه مرحوم آیت‌الله ایمانی در سه نقطه كشور امامت جمعه را به عهده داشتند و انصافاً‌در این نقاط خدمات بزرگی را از خود به یادگار گذاشتند، گفت: بسیاری از مراكز علمی و دینی در كازرون راه‌اندازی و پیگیری احداث دانشگاه و بیمارستان‌ها در این شهر و همچنین بوشهر و شیراز را انجام داد.

رونق حوزه‌های علمیه فارس با مدیریت مرحوم آیت‌الله ایمانی
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس به خدمات آن عالم ربانی در شهر شیراز اشاره كرد و گفت: ایشان به خصوص در بحث حوزه‌های علمیه فارس اقدامات بسیار خوبی انجام داد و آن‌ها را احیا، فعال و پویا كرد و به آن‌ها رونق بخشید و جهشی در آن‌ها ایجاد كرد به طوری كه حوزه‌های علمیه فارس هم از جهت كمی و هم كیفی و هم بازدهی ارتقا خوبی داشته‌اند.

اشاره به دغدغه‌های اقتصادی آن مرحوم
وی همچنین خدمات اقتصادی مرحوم آیت‌الله ایمانی را برشمرد و گفت:‌ ایشان بر روی رفع مسائل اقتصادی استان و تولیدكنندگان نقش مهمی ایفا می‌كرد و برای این مسئله بسیار هم و غم داشت و بسیار پیگیری می‌كرد كه كارخانه‌ای تعطیل شود و یا اگر راه‌اندازی شد، حتماً به آن مساعدت شود و حتی در این رابطه با وزرای مربوطه هم رایزنی می‌كرد.
ملك‌مكان با بیان اینكه آن عالم ربانی جلساتی با تولیدكنندگان داشت و حرف‌های آنان را می‌شنید و پیگیر رفع مشكلات آنان می‌شد، گفت: در خطبه‌های نماز جمعه هم این مسائل را گوشزد می‌كردند و اینكه استان فارس دارای چند قطب مهم پزشكی، كشاورزی، توریستی و زیارتی است و باید به این‌ها توجه شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس ادامه داد: بارها و بارها با نمایندگان مجلس دوره قبل جلسات تخصصی در این زمینه برگزار كرد و در آن كارشناسان امر و كسانی كه صاحب نظر بودند را در این زمینه دعوت كرده و از آنان مشورت می‌گرفت تا بتوانند استان را از جهت اقتصادی رونق بخشند.

آیت‌الله ایمانی انصافاً به نیازمندان و محرومان توجه زیادی داشت
وی با بیان اینكه مرحوم آیت‌الله ایمانی انصافاً به نیازمندان و محرومان توجه زیادی داشت و بسیار در این زمینه دغدغه داشت، گفت: در آخرین خطبه قبل از عید گفتند یك عده در جامعه هستند كه تحت پوشش كمیته و بهزیستی و جایی نیستند، اما واقعاً گرفتارند و از جهت مالی مشكل دارند و مسئولان باید این‌ها را شناسایی و كمك كرده و نیاز آن‌ها را برطرف كنند لذا دغدغه‌های زیادی برای محرومین داشت.
ملك‌مكان اظهار كرد: آن مرحوم گاهی اوقات به مناطق محروم حاشیه شیراز می‌رفت به خصوص در ماه رمضان سال گذشته و با صبر و حوصله پای درد دل مردم می‌نشست و آن‌ها را یادداشت كرده و بعد با مسئولان استان و مدیران كل جلسه‌ای برگزار كرده و آن مشكلات را مطرح كرده و پیگیری برای رفع مشكلات آنان می‌كرد.

رضایت خدا و رهبری؛ تنها ملاك عمل آن عالم ربانی
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس بیان كرد: آن مرحوم مورد اعتماد مردم بود به طوری كه چندین دوره به عنوان نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان انتخاب شد و ایشان از آن علمای بود كه نگاهشان به نگاه و زبان رهبر و مقام معظم رهبری بود یعنی ابتدا رضایت خدا و بعد سپس رضایت رهبری برایشان ملاك بود و در مواضع مختلف سیاسی و اجتماعی طوری بود كه هم خدا و هم ولایت راضی باشد.
انتهای پیام

captcha