آموزش هنر به تصحیح و ارتقای برخی روش‌ها نیاز دارد
کد خبر: 3723880
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
سیدمجتبی حسینی:

آموزش هنر به تصحیح و ارتقای برخی روش‌ها نیاز دارد

گروه هنر ــ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی کارشناسان آموزش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه و برنامه‌ریزی فرآیندهای آموزشی هنر تأکید کرد.

آموزش هنر به تصحیح و ارتقای برخی روش‌ها نیاز دارد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی کارشناسان آموزش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که امروز سه‌شنبه 29 خردادماه برگزار شد، گفت: آموزش هنر به تصحیح و ارتقای برخی روش‌ها نیاز دارد و لازم است آموزش هنر به صورت یک فرآیند و در ارتباط با مشخصه‌ها و مراحل و بخش‌های آن مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با برنامه‌ریزی و اهتمام جدی در این دوره، موضوع آموزش هنر را دنبال می‌کند. آزمون‌های مهارتی هنر که توسط این دفتر برگزار می‌شود؛ در سال جاری تقویمِ برگزاری منظمی دارد و انسجام، نظم، کیفیت، و پاسخگویی به سؤالات مخاطبان و انتقادها در این دوره آموزشی که 15 تیرماه برگزار می‌شود، مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در ارتباط بیشتر و هماهنگ تر با مسئولان استان‌ها، به مسایل آموزش هنر، رسیدگی دقیق تری می شود.

حسینی همچنین در این گردهمایی گفت: نظام سنتی که در گذشته در کشور مرسوم بود اکنون تغییر کرده و نظام آموزشی فعلی، جایگزین آن شد که بعضی از مفاهیم آموزش هنر در ساختار جدید، قرار گرفت اما برخی از آنها دقیق و جامع انتقال پیدا نکرده است.

محمد اللهیاری فومنی، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری نیز در این گردهمایی، ضمن اشاره به تفاوت‌های برگزاری آزمون هنر در این دوره نسبت به دوره‌های قبل، گفت: برای برگزاری و سیاستگذاری آزمون‌های هنر، کمیته راهبردی تشکیل شد و با حمایت جدی، برای آن برنامه‌ریزی شد. در این دوره برای نخستین‌بار برای پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مهارتی، گواهینامه الکترونیکی صادر می‌شود که به تسریع و تصحیح روند استعلام و اعتبار مدارک، کمک زیادی می‌کند. همچنین تقویم آزمون‌های بعدی در سال بعدی ، مشخص و اعلام شده است که تلاش می‌کنیم بخش علمی آزمون را در دوره‌های بعد تقویت کنیم.

اللهیاری فومنی در ادامه و با تأکید بر نقش ادارات کل و مسئولان آموزشی در روند برگزاری آزمون گفت: گردهمآیی کارشناسان آموزش هنر، بعد از چند سال برگزار شده است و نگاه و برنامه ما در آینده، تفویض امور به خود استان‌هاست.

انتهای پیام

captcha