«گفت‌و‌گو بین حاکمیت‌ و‌ مردم»؛ محور مقالات آرمان‌شهر رضوی
کد خبر: 3723886
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

«گفت‌و‌گو بین حاکمیت‌ و‌ مردم»؛ محور مقالات آرمان‌شهر رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: «مفاهمه و گفت‌و‌گو بین حاکمیت و مردم» و سبک زندگی با تکیه بر وضعیت مبلمان و معماری شهری محورهای ارسال مقالات به جشنواره آرمان‌شهر رضوی است.

«گفت‌و‌گو بین حاکمیت‌و‌مردم» محور مقالات آرمان‌شهر رضوی

علیرضا حاج‌علی‌بیگی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: شهرستان دلیجان برای سومین سال میزبانی اختتامیه جشنواره علمی پژوهشی آرمانشهر رضوی از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی است، سال گذشته این جشنواره در تفرش و سال 95 در خمین برگزار شد.
وی تصریح کرد: همایش فرهنگی پژوهشی رضوی با توجه به آسیب‌های اجتماعی و فتنه‌های دشمن می‌تواند به تقویت بنیه خانواده‌ها و اجتماع کمک کند. اختتامیه جشنواره آرمان‌شهر رضوی، 27 تیر‌ماه به میزبانی دلیجان برگزار می‌شود، علاقه‌مندان تا 5 تیر فرصت ارسال آثار دارند.
حاج‌علی‌بیگی هدف از برگزاری همایش آرمان‌شهر رضوی را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، تولید آثار علمی و پژوهشی با موضوع جشنواره و گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) برشمرد.
وی اظهار کرد: موضوع مقالات منطبق با مباحث روز جامعه است، محور اصلی مقالات امسال«مفاهمه و گفت‌و‌گو بین حاکمیت و مردم» است، محور ویژه نیز سبک زندگی با تکیه بر وضعیت مبلمان و معماری شهری امروز کشور ما و نسبت آن با آرمان‌شهر رضوی از دیگر محورهای ارسال مقالات است.
وی ادامه داد: این همایش همه ساله به میزبانی استان مرکزی و با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و بنیاد ملی امام رضا(ع) و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
حاج‌علی‌بیگی با اشاره به اینکه به تعدد ارسال آثار به جشنواره آرمان‌شهر رضوی خوش‌بین هستیم از ارسال بیش از 120 مقاله در جشنواره سال 96 اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان جهت ارسال مقالات و دریافت فراخوان همایش و اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.shamstoos.ir مراجعه کنند.
شایان ذکر است از مجموعه آثار آرمان‌شهر رضوی سال گذشته که در قالب کتاب چاپ شده است در مراسم اختتامیه رونمایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha