شناسایی رشته‌های تحصیلی مطابق با نیاز جامعه توسط آموزش و پرورش
کد خبر: 3723901
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
خادمی مطرح کرد:

شناسایی رشته‌های تحصیلی مطابق با نیاز جامعه توسط آموزش و پرورش

گروه اجتماعی ـ استاندار لرستان بر لزوم انجام طرح مطالعاتی برای رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مطابق با نیازهای جامعه تاکید کرد و افزود: رشته‌های تحصیلی مطابق با نیاز جامعه در قالب یک طرح مطالعاتی توسط آموزش و پرورش انجام شود.

شناسایی رشته‌های تحصیلی مطابق با نیاز جامعه توسط آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، سه‌‌شنبه، ۲۹ خرداد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان لرستان، به برخی مشکلات آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: در برخی رشته‌ها مازاد فارغ‌التحصیل داریم و در برخی دیگر از رشته‌های آموزشی با کاهش فارغ‌التحصیلان مواجه هستیم.
وی به محدودیت پذیرش برخی رشته‌های تحصیلی اشاره کرد و افزود: در رشته‌هایی که استعدادها و متقاضیان زیادی وجود دارد می‌بایست ظرفیت‌ها را افزایش داد.
خادمی بر انطباق رشته‌های تحصیلی با نیازهای جامعه و بازار کار تاکید و اظهارکرد: تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش سیاست درستی است.
استاندار لرستان تصمیم‌گیری در ارائه رشته‌های آموزشی را مستلزم تصمیم‌گیری ملی دانست و افزود: طرح جامع مطالعاتی برای عرضه رشته‌ها، گرایش‌ها و نیازهای آموزشی استان تهیه شود.
وی در خصوص مشکلات مطرح شده در خصوص مدارسی که طی عملیات آبگیری سدمروک تخریب شده‌اند، خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای مکلف است نسبت به بازسازی پرداخت هزینه‌ مدارس روستای گوشه که در عملیات سدمروک تخریب شده‌اند اقدام کند در غیر این‌صورت از هزینه استانی آب منطقه‌ای کسر و به آموزش و پرورش داده شود.
خادمی در خصوص تغییر کاربری مراکز آموزشی، گفت: این یک امتیاز است که بتوان با تغییر کاربری برخی مراکز آموزشی، یک امتیاز را به پول تبدیل کرد در عین حال با انجام کار تجاری و اقتصادی توسط آموزش و پرورش مخالف هستیم زیرا برخی نهادهای دولتی ما وارد اقتصاد شدند و موفق نبودند.
استاندار لرستان بر لزوم توجه به پیشنهادات آموزش و پرورش در کمیسیون ماده ۱۰۰ تاکید کرد و افزود: گاهی یک مدرسه در نقطه مرغوب شهر قرار دارد و با تغییر کاربری آن می‌توان چند مرکز آموزشی دیگر با ظرفیت و کیفیت بهتر ایجاد کرد.
وی در خصوص مدرسه ابتدایی مستقر در حدفاصل بین مسکن و ولیعصر با اشاره به ضرورت افتتاح این مدرسه در مهرماه امسال، خاطرنشان کرد: سعی می‌شود تا مشکل اعتبارات این مدرسه جهت رفاه حال مردم تامین شده این در حالی‌است که طی بازدیدی، مشکلات مدرسه فوق بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha