شیخ حصری از زبان دخترش/ تأکید بر سبک زندگی قرآنی
کد خبر: 3723927
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

شیخ حصری از زبان دخترش/ تأکید بر سبک زندگی قرآنی

گروه بین‌الملل ــ یاسمین حصری، فرزند شیخ محمود خلیل حصری(از ستارگان آسمان تلاوت قرآن)، تصریح کرد: مرحوم پدرم بسیار صبور و متواضع بود و بر بهره‌گیری از تعالیم و آموزه‌های والای قرآن برای شیوه زندگی تأکید داشت.

شیخ محمود الحصری؛ نخستین قاری قرآن در کاخ سفید

یاسمین حصری؛ دختر شیخ حصری

به گزارش ایکنا؛ یاسمین حصری، دختر مرحوم محمود خلیل حصری، از قراء نامدار مصر، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «الوطن‌نیوز» به ذکر خاطراتی از زندگی مرحوم پدرش پرداخت و گفت: «پدرم بسیار صبور و زحمتکش بود و در عین حال بر احیای آداب صدقه دادن بسیار تأکید داشت و در هنگام صدقه دادن هیچ احساس تکبری نداشت».

وی افزود: «مرحوم پدرم فرزندانش را خیلی دوست داشت و پیوسته ما را نصحیت می‌کرد و آداب و اخلاق قرآنی به ما می‌آموخت و احکام و دستورات خدا و سنت رسول الله(ص) را به ما آموزش می‌داد و ما را به تلاوت و یادگیری قرآن تشویق می‌کرد تا این که به لطف خدا همه فرزندانش، حافظان کل قرآن شدند».

 رؤیایی که به حقیقت پیوست

 شیخ محمود الحصری؛ نخستین قاری قرآن در کاخ سفید

وی درباره خوابی که پدر شیخ محمود حصری آن را بارها دیده بود، می‌گوید: «پدر بزرگم در خواب، خوشه انگور زیبایی دیده بود که از کمرش خارج می‌شود و مردم از دور و نزدیک سراغ آن می‌آمدند تا از آن بخورند. وقتی آن را برای مفسران خواب تعریف کرد، مفسران از او پرسیدند: آیا پسر کوچکی داری؟ گفت: بله. به او گفتند: بگذار تا پسرت قرآن حفظ کند و تأکید کرده بودند که او تا روز قیامت از آن فرزندش سود می‌برد».

آداب صدقه‌دادن

 دختر مرحوم حصری در مورد شیوه صدقه دادن پدرش می‌گوید: «شیخ به ما آداب صدقه دادن را آموخت. هر وقت کسی از او صدقه می‌خواست، پدرم عبایش را در می‌آورد تا احساس تکبر نکند و همیشه به ما می‌گفت که شما شریف‌ترین مردم این امت هستید چون حافظان قرآن و خداشناسید».

شیخ محمود الحصری؛ نخستین قاری قرآن در کاخ سفید

 وصیت به فرزندان

 یاسمین حصری درباره وصیت پدرش اظهار کرد: «وصیت پدرم این بود که قرآن، روش و سبک زندگی است که باید به آن عمل کنیم و این کتاب، فقط برای حفظ کردن نیست».

دختر شیخ حصری در مورد روش تربیتی پدرش گفت: «پدرم پیوسته ما را نصیحت می‌کرد که اخلاقمان براساس تعالیم و احکام قرآنی باشد و خودش نیز ما را بر اساس کتاب خدا تربیت می‌کرد. او هیچ فقیری را رد نمی‌کرد و بسیار مهربان و متواضع بود».

شیخ محمود الحصری؛ نخستین قاری قرآن در کاخ سفید

وی درباره لقب «الحصری» که به پدرش داده شد، گفت: «فرش کردن مساجد و تکایا با حصیر یکی از شغل‌های پدرم بود و به همین خاطر به وی لقب الحصری داده شد، چرا که وی عشق وافری به مساجد و مراکز عبادی داشت».

دختر مرحوم حصری، همچنین از پدرش به‌عنوان فردی سختکوش و زحمتکش یاد کرده و می‌گوید: «پدرم برای این که نیازهای ضروری روزانه خود را تأمین کند، فاصله طولانی از روستای «شبرا النملة» در استان «غربیه» تا شهر «طنطا» را طی می‌کرد تا در آموزشگاه الازهر تدریس کند».

 شیخ محمود حصری، یکی از مشهورترین قاریان قرآن در جهان اسلام است. وی در سال 1917 میلادی در روستای «شبرا النمله» از توابع شهر «طنطا» در استان «غربیه» مصر به دنیا آمد. او در 8 سالگی قرآن را حفظ کرد و نخستین کسی بود که تلاوت قرآنش از رادیو پخش شد. شیخ حصری، همچنین نخستین کسی بود که در کنگره آمریکا و در کاخ سفید قرآن تلاوت کرد.

وی سرانجام در 63 سالگی درگذشت. شیخ تمام زندگیش را صرف حفظ و آموزش و فراگیری قرآن و انجام کارهای خیر کرد. حصری قبل از وفاتش وصیت کرد که یک سوم اموالش صرف امور خیریه و کمک به ایتام و حفظ قرآن شود.

 شیخ محمود الحصری؛ نخستین قاری قرآن در کاخ سفید

انتهای پیام

captcha