هنرمندان با دقت در آیات قرآن به درک بهتری از زیباییهای هنر دست پیدا می‌کنند
کد خبر: 3723962
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶

هنرمندان با دقت در آیات قرآن به درک بهتری از زیباییهای هنر دست پیدا می‌کنند

گروه فرهنگی- امام جمعه پاوه قرآن را زیباترین هنر خداوند متعال دانست و تأکید کرد: هنرمندان با دقت در آیات بسیار زیبای قرآن می‌توانند به درک بهتری از زیبایی‌های هنر دست پیدا می‌کنند.

هنرمندان با دقت در آیات قرآن به درک بهتری از زیباییهای هنر دست پیدا می‌کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستاملاقادر قادری، امام جمعه پاوه در جشنواره مولودی‌خوانی «سراج منیر» که امروز، 29 خردادماه در مسجد جامع برگزار شد، با اشاره به اینکه کلمه سراج در قرآن چهار بار به کار رفته است، اظهار کرد: سراج به معنای چراغ و روشنایی و نور است و یکی از صفات پیامبر اکرم(ص) است.
وی با اشاره به اینکه منیر نیز به معنای آرام و آرامبخش است، افزود: سراج منیر از صفات خورشید و پیامبر اکرم(ص) است حال این سوال مطرح می‌شود که چرا خداوند از منیر و سراج به عنوان صفت پیامبر و خورشید در قرآن کریم یاد شده است.
ماموستا قادری بیان کرد: انسان هرچه به خورشید نزدیک‌تر ‌شود آسیب می‌بیند و همواره برای نور خورشید یک حائل ایجاد کرد، اما نور و برکت پیامبر اسلام در 24 ساعت حاضر بوده و هرچه انسان از این منبع نور بهره گیرد، بیشتر به خدا نزدیک می‌شود.
وی با اعلام اینکه رسول مکرم اسلام در طول حیات خود، منیر و روشنایی دهنده بوده و بعد از آن نیز منیر و به جهان روشنایی می‌بخشد، اعلام کرد: نور و رحمت رسول مکرم اسلام در دنیا همیشگی بوده و جهانیان از آن بهره می‌گیرند.
امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه کردستان را به استان شعرا، عرفا و علما می‌شناسند. افزود: این اندیشمندان و علما در زمان حیات جایگاه بهره‌گیری مردم از وجود آنها بوده و بعد از مرگ‌شان نیز آرامگاه آنها تبدیل به زیارتگاهی برای مردم استان شده است.
وی افزود: مردم استان کردستان همواره از دین، وطن، فرهنگ و ارزش‌های دینی‌شان دفاع کرده‌ و در این راه خون‌های زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند و می‌کنند.
ماموستا قادری با اعلام اینکه پیامبر اکرم(ص) از هنر دینی حمایت کرده است، عنوان کرد: هنر به معنای درک جمال واقعی است در این راستا بهره‌گیری از هنر برای انتقال ارزش‌های متعالی اسلامی کار اثرگذاری است.
وی قرآن را زیباترین هنر خداوند متعال دانست و تأکید کرد: هنرمندان با دقت در آیات بسیار زیبای قرآن می‌توانند به درک بیشتری از زیبایی‌های هنر دست پیدا می‌کنند.
امام جمعه پاوه عنوان کرد: اگر هنر در راستای اصلاح، تربیت، رشد، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و حماسه ملی و انقلابی باشد، نعمت بوده و زکات نعمت هم خلق آثار ارزشی و تأثیرگذار است.
ماموستا قادری با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمنان علیه ایران اسلامی، یادآور شد: جنگ امروز با عنوان جنگ نرم و در بستر فرهنگ و مقابله با ارزش‌های دینی بوده و این وظیفه تک‌تک هنرمندان است که با خلق آثار فاخر با دشمنان مقابله کنند.
انتهای پیام

captcha