پارك علم و فناوری كردستان یكی از پیشتازترین مجموعه‌های كشور است
کد خبر: 3723971
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

پارك علم و فناوری كردستان یكی از پیشتازترین مجموعه‌های كشور است

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: بر اساس رصد این سازمان خوشبختانه مجموعه پارك علم و فناوری كردستان یكی از پیشتازترین مجموعه های كشور بوده و بدون شك در قانون بودجه سال آینده نیز اعتبارات ویژه‌ای را برای این مجموعه در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش ایکنا از کردستان، دكتر سعید نمكی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور امروز، 29 خردادماه در جریان بازید از پارك علم و فناوری كردستان و در جمع شركت‌های دانش‌بنیان استان اظهار كرد: سیاست دولت حمایت از پارك‌های علم و فناوری و شركت‌های دانش‌بنیان و تبدیل اندیشه‌ها به سرمایه است.
وی افزود: هر جای دنیا كه مراجعه كنیم در قالب شركت های دانش بنیان و پارك های علم و فناوری به سوی خلق ثروت سوق داده می‌شویم لذا در بودجه سال ٩٧ و قانون برنامه ششم توسعه كشور توجه ویژه ای به پارك‌های علم و فناوری و شركت‌های دانش بنیان شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور اظهار كرد: امروز در اندیشه جهانی جزیره‌ای زندگی كردن دیگر جواب نمی‌دهد لذا انتظار می‌رود شركت‌های دانش‌بنیان با صاحبان فن و تكنولوژی در سطح جهان و پارك‌های علم و فناوری داخل كشور ارتباط قوی داشته باشند و در این راستا نیز كردستان با ظرفیت ویژه نیروی انسانی توانمند خود می‌تواند یكی از استان‌های پیشرو كشور باشد.
دكتر نمكی افزود: باید ساز و كاری را برای مانیتورینگ مجموعه‌های دانش‌بنیان پس از خودكفایی و خروج از پارك در نظر بگیریم و در كنار همه مراحل فعالیت شركت های دانش بنیان شاهد حضور شركت‌های قوی مشاوره‌ای باشیم.
وی بیان كرد: در قانون بودجه به صورت سالانه شاهد رشد شش و هفت دهم درصد هستیم اما این مهم برای شركت های دانش بنیان به صورت میانگین ٥٠ درصد بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور در پایان سخنان خود اظهار كرد: استان كردستان همیشه برای ایرانیان افتخار آفرین بوده است و در آینده نزدیك اتفاقات بزرگی در كردستان رقم می خورد و كردستان به یكی از قطب های علمی و فناوری و تولید ایران خواهد شد.
وی یادآور شد: بر اساس رصد كارشناسان این سازمان در سطح ملی خوشبختانه مجموعه پارك علم و فناوری كردستان به عنوان یكی از پیشتازترین مجموعه ها مطرح بوده و و در سال مالی آتی نیز بدون شك حمایت ویژه اعتباری از پارك علم و فناوری كردستان خواهیم كرد.
انتهای پیام

captcha