صدور 41 فقره مجوز گردشگری در کردستان
کد خبر: 3723981
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

صدور 41 فقره مجوز گردشگری در کردستان

گروه فرهنگی- از ابتدای سال تا کنون 41 مورد موافقت نامه اصولی اولیه برای طرحهای گردشگری درسطح استان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان صادر شده است.

حمید اسکندری معاون گردشگری استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به نیاز استان به تاسیسات و زیرساختهای گردشگری و آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری، کارشناسان این معاونت پس از بررسی و اولویت بندی طرحهای ارجاعی در سال 97 اقدام به صدور 41 مورد مجوز برای انواع تاسیسات گردشگری در سطح استان کردند.
وی افزود: از این تعداد موافقت نامه اصولی، 7 مورد مربوط به طرحهای بوم گردی، یک مورد هتل آپارتمان، دو مورد سفره خانه سنتی، سه مورد مرکز تفریحی، 20 مورد مجتمع گردشگری و هشت مورد مربوط به تأسیس واحد پذیرایی بوده است که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان، صادر شده است.
اسکندری به اهمیت و تاثیر گردشگری در پیشرفت اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: با توجه به مرزی بودن استان کردستان و کمبودهای این استان در زمینه صنعتی، می‌توان از پتانسیل‌های گردشگری موجود برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استفاده کرد.
وی در پایان یادآور شد: در همین راستا معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان آماده هرگونه همکاری با سرمایه گزاران در این بخش است.
انتهای پیام

captcha