جامعه باید قدردان خون انسان‌های شکنجه شده باشد
کد خبر: 3723987
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
آیت‌الله موحدی کرمانی:

جامعه باید قدردان خون انسان‌های شکنجه شده باشد

گروه جهاد و حماسه ــ خطیب نمازجمعه تهران گفت: چه خون‌ها ریخته و چه انسان‌هایی شکنجه دیدند تا این انقلاب پیروز شود؛ بنابراین باید قدری جامعه به خود بیاید و نباید این فداکاری‌ها را فراموش کند.

رد نشود//

 

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین بزرگداشت ارتحال سید آزادگان مرحوم حاج آقا سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد و گرامیداشت شهدای غریب آزاده، شب گذشته سه‌شنبه 29 خردادماه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله موحدی کرمانی؛ خطیب موقت نماز جمعه تهران، حجت‌الاسلام احمد مازنی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف؛ رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، محسن مؤمنی‌شریف؛ رئیس حوزه هنری، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد و جمعی از آزادگان سرافراز کشور حضور یافتند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی؛ خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: من از خودم خجالت می‌کشم که اگر این اسرا و این شهدا و بزرگان بهشت بروند، جای من و امثال من کجاست. جای کسی که فریب دنیا را خورده کجاست؟

وی ادامه داد: چه خون‌ها ریخته و چه انسان‌هایی شکنجه دیدند تا این انقلاب پیروز شد. باید قدری جامعه به خود بیاید. در کرمانشاه امام جمعه بودم که مجروحین را می‌آوردند و به دیدارشان می‌رفتم. روزی آدرس مجروحی را دادند، اما از دور چیزی ندیدم، نزدیک رفتم دیدن نوجوانی 15 ساله از زیر پتو بیرون آمد آنقدر حجم بدنش کم بود فکر کردم کسی روی تخت نیست. دوستانم گفتند این نوجوان نه دست و نه پا دارد و هر 2 دست و 2 پا قطع شده به او بشارت دادم. به من گفت من مقبول نشدم و رفوزه شدم خدا من را قبول نکرد و در ادامه اشاره به عکس بالای سرش کرد و برادر شهیدش را نشان داد و گفت: این قبول شده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: این انقلاب با فداکاری این‌ها به ثمر رسیده است و جامعه نباید این فداکاری‌ها را فراموش کند. دختری را دیدم که گفت خواستگاران زیادی دارم اما منتظرم جانبازی هستم که به خواستگاری من بیاید. به من گفت اگر جانبازی مراجعه کرد، هرچه جانبازی‌اش بیشتر باشد از نظر من مورد قبول‌تر است.

وی بیان کرد: مادامی که جامعه ما از نمونه‌های سید اسرا را داشته باشد، قوی خواهد بود. او صدامی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌داد. آنچه اسلام را پیروز کرد همین محبت‌ها بود. پیامبر در جزیرة‌العرب چه چیزی داشت که انسان‌هایی فداکار و عاشق خدمت و شهادت را تربیت کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: دو عامل موجب پیروزی حق می‌شود، یکی اخلاق خوب و دیگری سخاوت و بخشش. جامعه را نصیحت کنید، مسئولان را نصیحت کنید تا فضایل در جامعه زنده باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد،امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: دوران خلق شده با دست توانای آزادگان که اسوه تفکر، اندیشه، بصیرت، فهم عمیق سیاسی، ایمان، صبر و استقامت و عقیده و باور راسخ خود بودند برای ملت ایران افتخار است.

وی افزود: آزادگان در طول سالیان متمادی اسارت تمام ارزش‌های انقلاب اسلامی را حراست کردند تا حدی که نماینده صلیب سرخ اظهار کرده بود، آزادگان ایرانی در زندان‌های رژیم بعث یک جمهوری اسلامی بدون پرچم تشکیل دادند که تمام ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام و رهبر انقلاب در این اسارتگاه‌ها با تمام هویت دینی و اسلامی خود، تجسم یافت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آزادگان نماد تمام ارزش‌های دینی بودند و ملت راه آنان را که راه ایمان، عمل صالح و استقامت در راه ارزش‌های اسلام و آرمان‌های امام و رهبری است، تداوم بخشند.

 در ادامه علیدوست قزوینی، یکی از مسئولان مؤسسه پیام آزادگان، مرحوم ابوترابی را اسوه تقوا و اخلاق دانست و گفت: او خلق شده بود تا به انسان‌ها خدمت و مفهوم انسان بودن را ترجمه کند. سیدآزادگان به همه انسان‌ها و ما هو انسان‌ها احترام می‌گذاشت. به عقیده او انسان شیعه، انسان مسلمان و انسان غیر مسلمان فرقی نمی‌کرد.

وی افزود: به این عنوان که انسان مخلوق خداست و شایسته احترام و محبت است به همه احترام می‌گذاشت و تلاش می‌کرد دست انسان‌ها را بگیرد. شعارش این بود اول باید دست جامانده‌ها را گرفت. یکی از اسرا در استخبارات بغداد بود که حاج‌آقا در رابطه با او گفته بود برادرم حاج سید محمدحسین با اینکه برادرم است و با هم بزرگ شدیم ولی امروز انقدری که به این شخص عشق می‌ورزم و محبت می‌کنم اگر برادرم اینجا بود به او محبت نمی‌کردم. دلیلش این بود که برادرم راه را یافته و شناخته است اما این انسان نیازمند محبت است تا راه را پیدا کند. او همه عمرش را فدای خدمت به انسان‌ها کرد.

این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم هفت عنوان کتاب در خصوص آزادگان رونمایی و از دو خانواده شهید آزاده نیز تجلیل شد.

یادآور می‌شود، مرحوم سیدعلی‌اکبر ابوترابی، نماینده مردم تهران در مجالس چهارم و پنجم و از اعضای مؤسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و دلاورمردی بود که بیش از 10 سال رنج اسارت را به جان خرید و به هدایت و القای روحیه امید در آزادگان پرداخت. او که به سیدآزادگان شهرت داشت پس از سال‌ها مجاهدت خستگی‌ناپذیر، دوازدهم خرداد سال 1379، در حالی که به همراه پدر بزرگوارش آیت‌الله سیدعباس ابوترابی عازم مشهد مقدس بودند، بر اثر سانحه رانندگی به دیدار دوست شتافت.

انتهای پیام

captcha