اجرای بیش از ۵ میلیارد ریال نیات واقفان در کردستان
کد خبر: 3724022
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

اجرای بیش از ۵ میلیارد ریال نیات واقفان در کردستان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: امسال تاکنون پنج میلیارد و ۷۰ میلیون ریال نیات واقفان استان در زمینه‌های مذهبی، خیریه، مساجد، علوم دینی و اجتماعی اجرا شده است.

اجرای بیش از 5 میلیارد ریال نیات واقفان در کردستان

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اجرای امینانه و دقیق نیات واقفان اولویت اصلی سازمان اوقاف است.
وی افزود: امسال تاکنون پنج میلیارد و ۷۰ میلیون ریال نیات واقفان استان در زمینه‌های مذهبی، خیریه، مساجد، علوم دینی و اجتماعی اجرا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به دو وقف‌ جدید در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: سال جاری تاکنون ۱۲ مورد موقوفه جدید در سطح استان به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه شش مورد از وقف‌های جدید ثبت شده در استان مربوط به شهرستان سنندج، چهار مورد شهرستان سقز و دو مورد نیز مربوط به شهرستان مریوان است، بیان کرد: یک مورد از وقف‌های جدید، وقف بر رفع امور عموم فقرا و مساکین و مابقی وقف بر مساجد است.
وی با اشاره به تعداد موقوفات استان کردستان عنوان کرد: تعداد موقوفات استان کردستان در حوزه‌های مختلف به دو هزار و ۹۶ مورد رسیده است.
حجت‌الاسلام نوروزی با اعلام اینکه بیشتر وقف‌های ثبت شده مربوط به روستاهای استان است، اعلام کرد: حدود ۹۰۰ مورد از مجموع موقوفات موجود در استان درآمدزا و مابقی نیز فاقد درآمد هستند.
وی با بیان اینکه بیشتر وقف‌های استان با نیت مساجد است، یادآور شد: اکثر موقوفات استان در گذشته براساس اعتقادات مردم وقف بر مساجد بوده و هنوز هم ادامه دارد اما باید تلاش کنیم وقف‌های جدید به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود.
انتهای پیام

captcha