رفع آسیب‌های اجتماعی درگرو درمان‌های عقلانی و علمی است
کد خبر: 3724028
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

رفع آسیب‌های اجتماعی درگرو درمان‌های عقلانی و علمی است

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: آسیب‌های اجتماعی باید از راه‌های علمی و عقلانی برطرف شوند، زیرا نمی‌توان بدون علم دردی از جامعه را حل کرد.

رفع آسیب‌های اجتماعی درگرو درمان‌های عقلانی و علمی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: دین ما دین فضل علمی و فضیلت عملی بوده، از این‌ رو لازم است هم فضل و هم فضیلت در جامعه دینی به کمال خود برسد.

وی با بیان اینکه فضیلت‌ها باید با فضل‌ها گره بخورند، به همین دلیل باید فضیلت‌های رفتاری مبنا و ریشه فضل علمی داشته باشند، عنوان کرد: در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دیگر حوزه‌ها باید مبنای هر عملی، پژوهش و رسیدن به فضل علمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: عالم بی‌عمل به کسی گفته می‌شود که همگی اذعان دارند اوعلم دارد ولی عمل نمی‌کند؛ درنتیجه پشتوانه هر عملی ارتقای علمی برای آن موضوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ما در حوزه محتوا مشکلی نداریم، بر عملیاتی کردن این آموزه ها تاکید کردند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیراً در فرمایشاتشان فرمودند: دانشگاه‌ها باید تولید علم داشته باشند نه اینکه مصرف کننده باشند، یعنی تولید اندیشه و علم، اصل است ولی نباید به تولید علم بسنده کرد بلکه علم باید به عمل تبدیل شود.

وی عنوان کرد: باید در صحنه عمل، علم را مجسم کرد، چراکه علم جزء معقولات بوده و لازم است این معقولات محسوس شوند و برای تبدیل علم به عمل باید هنر به صحنه و میدان وارد شود تا دو حوزه پژوهش‌های علمی و اجرایی شدن آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کند.

captcha