جاذبه‌های مذهبی کردستان از اهمیت بالایی برخوردار است
کد خبر: 3724053
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

جاذبه‌های مذهبی کردستان از اهمیت بالایی برخوردار است

گروه اجتماعی - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اینکه جاذبه‌های مذهبی استان کردستان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: وجود امام‌زاده‌های متعدد در استان از جمله هاجر خاتون خواهر امام رضا و برگزاری آیین‌های ناب و منحصربه‌فرد موردتوجه گردشگران قرارگرفته است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدمحسن علوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان شامگاه گذشته، 29 خردادماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان در بحث جذب توریست، اظهار کرد: استان کردستان در جذب توریست استعداد بی‌شماری دارد که می‌تواند به برند ملی تبدیل شود.
وی بابیان جایگاه فرهنگی استان کردستان در کشور، افزود: جاذبه‌های استان کردستان را می‌توان در سه عنوان طبیعی، تاریخی و فرهنگی جای داد.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان بیان کرد: فرهنگ غنی کردستان برای توریست‌ها بسیار جذاب است، هم‌چنین معماری منحصربه‌فرد ساختمان‌ها و عمارت تا این استان بسیار دیدنی است.
وی با ذکر اینکه جاذبه‌های مذهبی استان کردستان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، عنوان کرد: وجود امام‌زاده‌های متعدد در استان ازجمله هاجر خاتون خواهر امام رضا و برگزاری آیین‌های ناب و منحصربه‌فرد موردتوجه گردشگران قرارگرفته است.
علوی آیین باستانی نوروز را از مهم‌ترین مراسمات استان کردستان دانست و ادامه داد: نوروز از مهم‌ترین مراسم‌های مناطق کُردنشین است که در ماه‌های پایانی سال و روزهای آغازین بهار در سراسر استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به جغرافیای خاص منطقه، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیای استان کردستان و طبیعت بکر آت همه‌ساله توجه گردشگران بسیاری از کشور و سراسر جهان به این خطه معطوف می‌شود.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان یکی از مناطق خاص استان کردستان را دریاچه زریبار دانست و خاطرنشان کرد: ابنیه تاریخی استان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد که غار کرفتو بزرگ‌ترین غار دست‌کن کشور یکی از این جاذبه‌ها بوده که از اهمیت فراوانی در زمینه جذب توریست برخوردار است.
وی شهر سنندج را یکی از زیباترین شهرهای ایران با معماری خاص معرفی و اظهار کرد: شهر سنندج دارای زیباترین سبک معماری در غرب کشور است و عمارت خسروآباد این شهر با معماری خاص، بزرگ‌ترین عمارت غرب کشور است.
علوی با اشاره به پروژه نیمه‌کاره خانه کُرد، بیان کرد: پروژهٔ خانه کرد که در حال ساخت بود در پایان دولت هشتم نیمه‌کاره رها شد.
رئیس میراث فرهنگی استان کردستان در پایان یادآور شد: عمارت آصف، مشیر دیوان، خانه شجاع لشکر و زمین خالی مابین این عمارت‌ها برای این پروژه عظیم در نظر گرفته‌شده است که با احداث موزه تاریخی و مردم‌شناسی می‌توان به‌وسیله آن کردستان را به برند ملی در حوزهٔ توریسم تبدیل کرد.
انتهای پیام

captcha