کمبود ۳۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در بیرجند
کد خبر: 3724054
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

کمبود ۳۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در بیرجند

گروه اجتماعی - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: برای سال تحصیلی جدید در بیرجند ۳۵۰ کلاس درس کمبود داریم که در مهرشهر بیرجند نیازمند ۱۰۲ کلاس درس هستیم.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، علی اصغر موسوی کیا شب گذشته 29 خرداد جاری در دومین شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: تعهد خیران در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز 21 میلیارد تومان بود که از این میزان 18 میلیارد و 700 میلیون تومان تعهد احداثی است. 

کمبود 350 کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در بیرجند

وی افزود: بیشترین مشکلات و کمبود فضای آموزشی مربوط به مرکز استان و شهرک‌های اقماری آن است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: برای سال تحصیلی جدید در بیرجند 350 کلاس درس کمبود داریم که در مهرشهر بیرجند نیازمند 102 کلاس درس هستیم. 

وی با اشاره به چالش‌های مهم پیش روی اجرای طرح مدیریت منابع انسانی، اظهار کرد: مرزی بودن استان، تراکم پایین جمعیتی، مناطق بیابانی، صعب العبور بودن برخی جاده‌های روستایی و مساحت زیاد استان از جمله این چالش‌ها برای سال تحصیلی آینده است.

موسوی‌کیا با تاکید بر اینکه سهمیه‌های اختصاص یافته با استخدام پیمانی تطابق ندارد، گفت: استقرار کامل نظام آموزشی و کمبود فضا، میانگین سنی بالای نیروهای آموزشی، پراکندگی روستاهای محروم و کاهش رشد جمعیتی از چالش‌های داخلی آموزش و پرورش در خراسان جنوبی است.

وی، مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش استان را کلاس‌های زیر نرم به دلیل پراکندگی جمعیت عنوان کرد و یادآورشد: اگر دانش آموزان مدارس کم جمعیت روستایی به مدارس شبانه‌روزی که ظرفیت خالی دارند منتقل شوند، می‌توانند از امکانات آموزشی بهتر و معلمان با تجربه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha