۲۳ وقف جدید در خراسان‌شمالی به ثبت رسید
کد خبر: 3724080
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
امسال؛

۲۳ وقف جدید در خراسان‌شمالی به ثبت رسید

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ۲۳ وقف جدید از سوی واقفان خیراندیش به ثبت رسیده است.

امسال در خراسان‌شمالی 23 وقف جدید به ثبت رسید

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: با توجه به ثبت 23 وقف جدید در استان این در حالیست که اگر چه به لحاظ کمیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی نداشته اما از ارزش ریالی بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته همین تعداد وقف جدید13 میلیارد ریال ارزش ریالی داشته در حالی که ارزش ریالی وقف های سال جاری بیش از 20 میلیارد ریال برآوردشده است.

صفری با تاکید بر لزوم ارائه مشاوره به منظور ثبت وقف جدید متناسب با نیازهای روز جامعه، افزود: وقف های جدید سال جاری در حوزه ازدواج، اشتغال، توسعه فرهنگ قرآنی، ساخت مسجد و حسینه و عزاداری ائمه اطهار به ثبت رسیده است.

وی یادآورشد: با توجه به برپایی طرح ضیافت الهی در سطح بیش از 40 امام زاده شاخص و برپایی چادرهای همه واقف باشیم در سطح این بقعه ها فقط یک وقف جدید به ثبت رسید.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی در 45 بقعه متبرکه استان از 16 تیرماه سال جاری آغاز و تا31مردادماه امسال ادامه دارد.

captcha