قم به مرکز قرائت در ایران تبدیل می‌شود
کد خبر: 3724085
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
شعاعی در گفت و گو با ایکنا مطرح کرد:

قم به مرکز قرائت در ایران تبدیل می‌شود

گروه فعالیت‎های قرآنی ـ استاد و مسئول طرح تلاوت‎های تقلیدی در قم با اشاره به اینکه قطعا با پیگیری این طرح در آینده، قم به عنوان مرکز قرائت در ایران تبدیل خواهد شد، افزود: البته این کار باید با همکاری دستگاه‌های مختلف استان نیز همراه باشد.

قرائت نقش مهمی در جذب جوانان به قرآن دارد

علی‌اصغر شعاعی، استاد و مدرس قرآن در گفت وگو با ایکنا از قم ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین برنامه‎هایی که در توسعه فرهنگ قرآنی در میان قشر جوان و نوجوان، نقش دارد، جذابیت‌های قرائت قرآن و شکوفایی استعدادها است.

وی افزود: اثری که تلاوت قرآن در جذب جوانان به این سمت دارد انکار نشدنی است؛ در دوران صدر اسلام نیز انسان‌های بسیاری پس از تلاوت زیبای پیامبر یا امام سجاد(ع) و... جذب شدند و سپس به مفاهیم قرآنی نگریسند.

شعاعی اظهار کرد: از دیگر مسایلی که در این زمینه باید طرح کرد، آن است که متاسفانه استان قم، در سالهای اخیر با رغم حضور اساتید و قاریان بسیار خوب در زمینه نفرات اول مسابقات کشوری در بخش قرائت ضعف‌هایی داشته است که باید در سالهای آینده حل شود.

این استاد حوزه بیان کرد: از همین روی و به منظور پشتوانه‌سازی در زمینه قرائت قرآن با حضور صدها نوجوان قمی، دوره تخصصی استعدادیابی و پرورش استعدادهای پایه‌ای قم در زمینه قرائت با مشارکت نهادهای فعال آغاز شد و تا کنون ده‌ها نوجوان در طرح تلاوت تقلیدی شرکت کرده‌اند.

وی گفت: دوره تابستانی این طرح نیز تا مردادماه برگزار می‌شود و 200 راه‌یافته به این بخش تحت آموزش‌های تخصصی قرائت قرار می‌گیرند؛ مرحله بعدی نیز در ماه‌های بعد برگزار می‌شود و در این مدت نیز تمرینات ویژه‌ای برای این استعدادهای قرآنی در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: قطعا با پیگیری این طرح در آینده، قم به عنوان مرکز قرائت در ایران تبدیل خواهد شد که البته در این زمینه این کار باید با همکاری دستگاه‌های مختلف استان نیز همراه باشد.

انتهای پیام

captcha