واکنش روسیه به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر
کد خبر: 3724090
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

واکنش روسیه به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر

گروه بین‌الملل ـ کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس فدرال روسیه، خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را نشانگر ضعف واشنگتن توصیف کرد.

واکنش روسیه به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس فدرال روسیه با بیان این مطلب گفت: کشوری که دارای قدرت است و به مواضع خود اطمینان دارد در هر شرایطی حقانیت خود را اثبات می‌کند، حتی اگر در اقلیت باشد.

وی با بیان این که روسیه همواره از مواضع خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، کمیته حقوق بشر و مجمع پارلمانی شورای اروپا دفاع می‌کند، تصریح کرد: سخن آمریکا امروز از کشوری شنیده می‌شود که سران آن در برابر چشمان حیرت‎زده جهانیان، کودکان مهاجران غیر قانونی را از والدین خود جدا می‌کنند.

 عضو مجلس اعیان روسیه همچنین تصریح کرد: همانگونه که می‌بینید آمریکا به جای دفاع از مواضع خود اقدام به تاسیس سازمان‌هایی می کند که با دیدن پرچم آمریکا متقاعد شوند و اگر موفق نشد از آنها خارج می‌شود.

استقبال اسرائیل

از سوی دیگر، اسرائیل از تصمیم آمریکا برای خروج از شورای حقوق بشراستقبال کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتر خود نوشت: اسرائیل از دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری، مایک پامپئو، وزیر خارجه و نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بابت تصمیم شجاعانه آنها علیه ریاکاری و دروغ‌های به اصطلاح شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سپاسگزار است.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به این تصمیم اعلام کرد: دبیرکل بسیار ترجیح می‌داد که ایالات متحده در شورای حقوق بشر باقی می‌ماند. ساختار حقوق بشر سازمان ملل متحد در ترویج و دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان نقش مهمی ایفا می‌کند.


رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر اعلام کرد: خبری مأیوس‌کننده و البته نه چندان تعجب‌آور. با توجه به وضعیت حقوق بشر در جهان آمریکا باید به جلو قدم بردارد؛ نه به عقب.

یادآوری می‌شود، نیکی هایلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز گذشته (29 خرداد) خروج کشورش از شورای امنیت را رسما اعلام و مدعی شد: این تصمیم در حالی گرفته شده است که هیچ کشور دیگری شجاعت آن را نداشت که در این اقدام برای اصلاح شورایی منافق به ما بپیوندد.

وی شورای حقوق بشر را به خصومت بی‌پایان با رژیم صهیونیستی متهم کرد و گفت: این نهاد در سال میلادی جاری پنج قطعنامه علیه اسرائیل تصویب کرده که بیش از پنج برابر تعداد قطعنامه‌هایی است که در مجموع علیه کره شمالی، ایران و سوریه به تصویب رسانده است.

گفننی است، شورای حقوق بشر مرکزی بین‎المللی وابسته به سازمان ملل متحد و متشکل از 47 کشور است که در سال 2006 تشکیل شده و مسئولیت حمایت از حقوق بشر در همه جهان را برعهده دارد.

انتهای پیام

 

captcha