خانواده‌ها برای افزایش سواد قرآنی فرزندان خود تلاش کنند
کد خبر: 3724097
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

خانواده‌ها برای افزایش سواد قرآنی فرزندان خود تلاش کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه قرآنی بقیةالله بجنورد گفت: خانواده‌ها در ایام اوقات فراغت برای فرزندان خود کلاس‌های متفاوتی در نظر می‌گیرند دریغ از این که در بحث افزایش سواد قرآنی کودکان خود تلاش کنند.

خانواده برای افزایش سواد قرآنی فرزندان خود تلاش نمی‌کنند

مدینه قاسمی، مدیر موسسه قرآنی بقیةالله بجنورد در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی با بیان اینکه در جامعه امروز خانواده ها کمتر به یادگیری مباحث دینی و قرآنی به فرزندان خود بها داده و هزینه می‌کنند، افزود: خانواده ها در ایام اوقات فراغت برای فرزندان خود کلاس های متفاوتی در نظر می‌گیرند دریغ از این که در بحث افزایش سواد قرآنی کودکان خود تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند کلاس‌های قرآنی در موسسات رایگان برگزار شود، عنوان کرد: متاسفانه در برخی از کلاس ها به دلیل پرداخت هزینه تعداد فراگیران کاهش پیدا می کند زیرا یادگیری قرآن را در اولویت های آخر برنامه های خود قرارمی دهند.

قاسمی یادآور شد: هنوز تفکر و فرهنگ اینکه باید کلاس های قرآن رایگان برپا شود در بین عموم مردم وجود دارد درحالی که یک موسسه باید حق الزحمه اساتید و هزینه های جانبی خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه موسسات قرآنی خیلی از سوی مسئولان حمایت نمی شوند، خاطرنشان کرد: باید به منظور توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه خیرین به این حوزه نیز ورود کنند.

قاسمی با بیان اینکه نبود مکان ثابت از مهمترین دغدغه های موسسات قرآنی است، یادآورشد: به دلیل نبود فضای ثابت پس از یک یا دو سال باید مکان موجود را واگذار کرده و در فضای جدیدی مستقر شویم که این نقل و انتقالات سبب ریزش مخاطبان موسسات قرآنی خواهدشد.

captcha