ارومیه نیاز به پردیس سینمایی دارد
کد خبر: 3724102
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

ارومیه نیاز به پردیس سینمایی دارد

گروه فرهنگی - رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه استان از لحاظ وجود سینما با مشکلات فراوانی روبرو بوده و نیاز به پردیس سینمایی دارد، گفت: در سال 1357، تعداد 19 سینما در استان وجود داشت که امروز این رقم به 3 سینما در ارومیه کاهش یافته است.

ارومیه نیاز به پردیس سینمایی دارد

احد هوشمند قره باغ رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به وجود مشکلات سینماهای استان اظهار کرد: 3 سینمای فعال کنونی ارومیه متعلق به دهه 30 و 40 هستند که دیگر بازسازی این بناها صرف هزینه اضافی و بیهوده به حساب می آید.
وی تاکید کرد: امروز در بسیاری از استان ها دیگر سینما وجود ندارد بلکه پردیس سینمایی ساخته شده که متشکل از چند سالن مجزا بوده و در هر سالن فیلم های مجزا برای سلیقه های مختلف اکران می شود.
هوشمند خاطرنشان کرد: هدف اصلی حوزه هنری احداث پردیس سینمایی بوده که این امر موجب جذب مخاطبان بیشتری به سینماها می شود که متاسفانه در این مورد ارومیه بسیار از استان های دیگر عقب مانده است.
وی با اشاره به اینکه کارهای مهندسی و نقشه کشی پردیس سینمایی ارومیه اجرا شده است، تصریح کرد: متاسفانه شورای شهر و شهرداری اقدامی برای تبدیل وضعیت مکان پردیس سینمایی ارومیه انجام نداده است.
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی فرسودگی، محیط نامناسب سینماهای ارومیه و نبود امکانات رفاهی مناسب را عاملی مهم در استقبال بسیار کم رنگ مردم از سینماها دانست.
هوشمند یادآور شد: احداث پردیس سینمایی با امکانات رفاهی فراوان و وجود محیط بازی برای کودکان و امکان حق انتخاب بیشتر برای فیلم های متفاوت می تواند تا حدودی در جبران عقب ماندگی فرهنگی ارومیه موثر باشد.
انتهای پیام

captcha