گسترش فرهنگ مطالعه به‌مدد جشنواره کتابخوانی رضوی در خانواده ارتش
کد خبر: 3724109
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

گسترش فرهنگ مطالعه به‌مدد جشنواره کتابخوانی رضوی در خانواده ارتش

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: ارتش با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج معارف رضوی، مشارکت گسترده‌ای در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد داشت.

گسترش فرهنگ مطالعه به‌مدد جشنواره کتابخوانی رضوی در خانواده ارتش

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در راستای مشارکت گسترده عمومی و همچنین مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در برگزاری موفق دوره‌های پیشین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با هدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی از طریق ترویج سیره رضوی در خانواده ارتش، خواستار مشارکت در برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی کتاب‌خوانی رضوی شد.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می‌افتم، قلبا غمگین و متأسف می‌شوم... و باید کتاب اقلا 10 برابر این میزان رواج، توسعه و حضور داشته باشد». بر این اساس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق منویات ایشان در خصوص اهمیت کتاب‌خوانی و ایجاد بسترهای لازم برای مطالعه بیشتر کارکنان و خانواده‌های آنان طرح «مصباح» را با عنوان «طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در ارتش» را تهیه و تنظیم کرده است.

وی با تقدیر از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: یکی از بندهای این طرح فرهنگی عقد تفاهم‌نامه با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های این نهاد برای رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در خانواده ارتش است که خوشبختانه با اهتمام مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ترویج این امر مقدس، تفاهم‌نامه مورد نظر منعقد شد تا از این پس کتابخانه‌های ارتش نیز از ظرفیت‌های توسعه و ترویج کتاب‌خوانی این نهاد بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌عنوان جشنواره‌ای با برکت یاد کرد و گفت: این جشنواره با ارائه آثار مکتوب با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) از یک سو به توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه و از سوی دیگر به ترویج معارف رضوی منجر می‌شود که تجربیات و دستاوردهای خوبی در دوره‌های پیشین برگزاری به دست آورده است.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشارکت گسترده ارتش در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، گفت: مجموعه ارتش با تبلیغات مناسب از طریق فضای مجازی، تبلیغات میدانی و با داشتن ۳۵۰ کتابخانه مستقر در مراکز اداری، آموزشی، مسکونی، با شرکت حداکثری کارکنان خود اعم از پایور، وظیفه و خانواده‌های محترم کارکنان، حضور پررنگی در برگزاری هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی خواهد داشت.

یادآور می‌شود، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۲۴۵۰ جلد کتاب از منابع این جشنواره شامل ۳۵۰ سری از منابع، ۱۰ هزار و 500 برگه نقاشی، ۱۴ هزار برگ پاسخ‌نامه و قریب به ۳۵۰۰ فرم مشارکت به‌صورت خانوادگی در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داد. همچنین مجموعه اقلام فرهنگی شامل پوستر، بنر و تیزر هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نیز به‌منظور اطلاع‌رسانی در اختیار ارتش قرار گرفته است.

حدیثه سوختانلو

انتهای پیام

captcha