آسیب‌زدن به فرهنگ عاشورا از طریق مداحی‌های نادرست
کد خبر: 3724137
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

آسیب‌زدن به فرهنگ عاشورا از طریق مداحی‌های نادرست

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان آسیب زدن به عاشورا از طریق تبلیغات غلط یا به وسیله مداحی نادرست را از ترفندهای دشمن دانست و افزود: اکنون در عصری قرار داریم که رسانه‌های دشمن به ‌دنبال منحرف کردن مسائل مداحی هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 30 خرداد در نخستین جلسه هم اندیشی «مادحین عمار» گیلان، با بیان اینکه هر فردی در تاریخ از اهل بیت(ع) کمترین اطلاعی داشته باشد به شکوه و عظمت این خاندان پی می‌برد، اظهار کرد: با داشتن فرهنگ غنی جهان اسلام می‌خواهیم خادم و مادح اهل بیت(ع) باشیم و از جلال و عظمت والای آنها سخن بگوییم.

وی آسیب زدن به عاشورا از طریق تبلیغات غلط یا به وسیله مداحی نادرست را از ترفندهای دشمن دانست و افزود: اکنون در عصری قرار داریم که رسانه‌های دشمن به ‌دنبال منحرف کردن مسائل مداحی هستند، زیرا نمی‌توانند تحمل کنند عاشورا زنده بماند.

رسانه‌های دشمن به ‌دنبال منحرف کردن مداحی هستند

این کارشناس دینی، با بیان اینکه گیلان دارای سه هزار مسجد است، تاکید کرد: مسجد محلی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و مداحان معضلات موجود در اجتماع را باید با لطافت بیان کنند.

حاج سید اصغر افشاری، از اساتید مداحی کشور نیز، بر ضرورت شناسایی مداحان نخبه و معرفی آنها به جامعه تاکید کرد و گفت: به مداحان محلی باید بها داد و در مجالس اهل بیت(ع) از آنها استفاده کرد. همچنین استفاده از اشعار شاعران محلی به ویژه جوانان در مداحی ها حائز اهمیت است.

وی، با بیان اینکه شناسایی شاعران انقلابی در استان‌ها حائز اهمیت است، گفت: نباید نسبت به جوانان و داشته‌های خود غافل شویم و باید به جوانان اجازه فعالیت داده شود تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

معرفی 50 نفر از مداحان نخبه هر استان

رسول خدادادیان، دبیر کانون مداحان کشور و رئیس کانون مداحان  استان گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه مداحان انتقال دهنده استمرار حرکت انبیای الهی و شعائر دینی به جامعه هستند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حرکت‌های بسیار خوبی در جامعه مداحی کشور انجام شده لذا ارائه راهکارها در راستای کم کردن آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های کانون مداحان است.

وی به تاثیر وافر جامعه مداحی در عرصه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مداحان هدف مشترکی دارند و این هدف نباید ما را از مسیر اصلی جدا کند. مداحان باید متوجه باشند در چه عرصه‌ای گام گذاشته‌اند و مقصد اصلی کجاست، زیرا یک مداحی اثرگذار از بسیاری از سخنرانی‌ها تاثیرگذارتر است.

خدادادیان، همچنین به معرفی 50 نفر از مداحان نخبه هر استان اشاره کرد و متذکر شد: سطح‌بندی مداحان از دیگر مواردی است که از طریق سامانه «طوبی» صورت می‌گیرد و مداحان اسوه کشور شناسایی و سوابق آنها جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام

captcha