نهادینه‌سازی مراجعه به ۱۲۳ در بهزیستی
کد خبر: 3724163
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

نهادینه‌سازی مراجعه به ۱۲۳ در بهزیستی

گروه اجتماعی- کارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی استان عنوان کرد: مراجعه به 123 در بهزیستی در حال نهادینه شدن است و خوشبختانه این موضوع که کودکان بدانند با چه سامانه‌ای تماس بگیرند در حال نهادینه‌سازی است.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی بهزیستی، ناصر شایگان کارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی استان با تأکید بر اینکه نگرش اجتماعی در کودک‌آزاری تأثیرگذار است، گفت: نگرش منفی درباره آموزش جنسی به کودکان در کودک‌آزاری تأثیرگذار است و اگر نتوانیم این نگرش را تغییر دهیم نمی‌توانیم اقدامی دراین‌باره داشته باشیم.
وی افزود: کودک‌آزاری یک بُعد فردی دارد به طوریکه کودکانی که با تیپ ویژه‌ای متولد می‌شوند وکودکانی با اختلالات روانی و هایپراکتیو بیشتر در معرض کودک‌آزاری قرار می‌گیرند.
شایگان با اشاره به شرایط خانواده در بروز کودک‌آزاری، اضافه کرد: در خانواده‌هایی که والدین معتاد وجود دارد و کودکانی که مادران شاغل دارند، بیشتر در معرض کودک‌آزاری قرار می‌گیرند.
وی بیکاری اعضای خانواده را یکی دیگر از شرایط کودک‌آزاری دانست و افزود: شرایط اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها در بروز کودک‌آزاری موثر است به طوریکه سبک تربیتی مبتنی بر خشونت در برخی از خانواده‌ها نهادینه شده است.
کارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی استان با تأکید بر اینکه اعمال خشونت برای تغییر رفتار کودکان، آسیب‌رسان است، گفت: هر کودکی حق دارد از حقوق خود مطلع شود.
وی فقر، بیکاری و خشونت را از عوامل اجتماعی در بروز کودک آزاری اعلام کرد و گفت: البته نمی‌توانیم بگوییم کودک‌آزاری در طبقات پایین جامعه رخ می‌دهد و در طبقات بالا وجود ندارد.
کارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی استان خاطرنشان کرد: کسانی‌که کودک‌آزاری می‌کنند در دوران کودکی مشکل داشته و نسلی که خشونت ببیند، قطعاً آن را اعمال می‌کند.
وی اختلالات روانی و افسردگی را از پیامدهای کودک‌آزاری دانست و یادآور شد: مشکلات روحی و جسمی در کودک از جمله پیامدهای کودک‌آزاری است.
شایگان با بیان اینکه مراجعه به 123 در بهزیستی در حال نهادینه شدن است، تأکید کرد: خوشبختانه این موضوع که کودکان بدانند با چه سامانه‌ای تماس بگیرند در حال نهادینه‌سازی است.
انتهای پیام

captcha