پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامی فراسازمانی و چندجانبه است
کد خبر: 3724168
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامی فراسازمانی و چندجانبه است

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامی فراسازمانی و چند جانبه است بر بهره‌گیری از مشارکت کلیه بخش‌ها و متولیان امر تأکید کرد.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامی فراسازمانی و چندجانبه است

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، 30 خردادماه در نشست کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، بر پیگیری جدی برنامه‌های این حوزه در سطوح مختلف تاکید کرد.
وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامی فراسازمانی و چند جانبه است، افزود: به همین منظور با همکاری مجموعه‌ای در استان فعالیت‌های این حوزه پیگیری می‌شود و طرح نماد نیز با مشارکت بخش‌های دست اندرکار و آموزش و پرورش در دو شهرستان و 12 مدرسه استان به صورت پایلوت در حال برگزاری است.
قربانی رمز موفقیت در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را همراهی شرکای برون سازمانی عنوان کرد و با بیان اینکه تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط تاکنون خوب بوده است، بیان کرد: مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تنها مختص به دانش آموز نیست همه باید سالم باشند تا دانش‌آموزان نیز در برابر آسیب‌ها سالم بماند.
وی برنامه‌های اجرا شده در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در حوزه آموزش و پرورش موفق دانست و با بیان اینکه اهداف پیش‌بینی شده در این راستا محقق شده است، گفت: ارزیابی‌های وزارتی نیز نشان می‌دهد در سطح استان اقدامات و فعالیت‌های موثری صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با تاکید بر اجرای برنامه‌ها به صورت جامع، بهره گیری از ظرفیت شرکای درون و برون سازمانی و توجیه عوامل اجرایی به خصوص مدیران مدارس گفت: برنامه‌های پیش بینی شده در مدارس باید متناسب با سن و شرایط دانش آموزان متنوع باشد.
وی از طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) به‌عنوان طرح جامع نام برد که با مشارکت شرکای برون‌سازمانی در حال اجراست و گفت: در این طرح از موازی کاری اجتناب می‌شود و فراگیری آن باعث موفقیت در فعالیت‌ها و پوشش کامل برنامه‌ها خواهد شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان در پایان با تأکید بر ضرورت نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌ها و تأثیرگذاری اقدامات در جامعه هدف یادآور شد: باید با همکاری کلیه متصدیان به‌خصوص مدیران مدارس، مربیان، مشاوران و اولیای دانش‌آموزان، برنامه‌ها در مدارس اجرایی شود و با ایجاد سازوکار لازم برنامه‌های آموزشی در رأس فعالیت‌های کمیته استان قرارگرفته و مدیران و مجموعه عوامل اجرایی در این خصوص توجیه شوند.
انتهای پیام

captcha