آغاز رقابت ۲۲۰ دانش‌آموز کردستانی در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی
کد خبر: 3724179
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

آغاز رقابت ۲۲۰ دانش‌آموز کردستانی در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی

گروه اجتماعی- معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش کردستان از برگزاری مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی با شرکت ۲۲۰ نفر از دانش آموزان برگزیده دوره اول متوسطه در سنندج خبر داد.

آغاز رقابت 220 دانش‌آموز کردستانی در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش کردستان امروز، 30 خردادماه در حاشیه برگزاری جشنواره اظهار کرد: مرحله استانی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول از روز گذشته 29 خرداد آغاز و تا فردا پنجشنبه 31 خردادماه 97 در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج ادامه دارد.
وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی برای چهارمین سال متوالی بین دانش‌آموزان متوسطه اول سراسر کشور در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش کردستان بیان کرد: مرحله آموزشگاهی که اول مهرماه 96 با شرکت 60 هزار دانش‌آموز استان برگزار و تعداد 220 دانش‌آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند و درنهایت 12 نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.
وی به محورهای برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی در شش محور پژوهش، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، بازارچه، زبان و ادبیات فارسی و دست سازه‌های دانش آموزان برگزار می‌شود.
نامدار به بیان اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی پرداخت و ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان، کیفیت‌بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری، فرصت‌آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و در نهایت تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی در پایان یادآور شد: سال گذشته 12 دانش‌آموز استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند و در نهایت یک رتبه اولی، دو رتبه دومی و سه رتبه سومی دانش‌آموزان نیز به عنوان برگزیده کشوری انتخاب شدند.
انتهای پیام

captcha