آغاز رقابت‌های برترین دانش‌آموزان قرآنی فارس
کد خبر: 3724188
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

آغاز رقابت‌های برترین دانش‌آموزان قرآنی فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان در استان فارس از امروز آغاز شد.

آغاز رقابت‌های برترین دانش‌آموزان قرآنی فارس/ تیرماه؛ زمان برگزاری مسابقات كشوری

به گزارش ایكنا از فارس، مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان استان فارس از صبح امروز، 30 خردادماه در مجتمع آموزشی احسان شیراز با رقابت دانش‌آموزان دختر آغاز شد.
حسینعلی معزی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ایكنا گفت: در این دوره از رقابت‌ها یك هزار نفر از برترین دانش‌آموزان دختر و پسر قرآنی استان به رقابت می‌پردازند.
وی با بیان اینكه امروز مسابقات دختران برگزار شده و فردا مسابقات پسران برگزار خواهد شد، افزود: این مسابقات هر ساله در 5 مرحله آموزشگاه،‌ شهرستان، استان، كشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

اشاره به رشته‌های این مسابقات
معزی با تصریح اینكه متسابقان در سه بخش قرآن،‌ عترت و نماز به رقابت می‌پردازند، به رشته‌های این مسابقات اشاره كرد و گفت: رشته‌های قرآنی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ و تفسیر قرآن كریم، رشته‌های عترت شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و رشته‌های نماز شامل اذان، احكام و انشاء نماز هستند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: رشته حفظ نیز خود به دو بخش حفظ عمومی و حفظ عمومی تقسیم می‌شود كه شامل رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و كل قرآن است.
معزی با یادآوری اینكه مسابقات امروز و فردا مرحله نهایی استانی است، گفت: مرحله استانی مسابقات در سال جاری به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یك شیراز برگزار می‌شود.

مشهد و تهران در تیرماه امسال میزبان مسابقات كشوری خواهند بود
وی با تصریح اینكه مراسم استقبال از این دانش‌آموزان از صبح امروز آغاز شد، گفت: نفرات اول رشته‌های مختلف این مسابقات برای شركت در مسابقات كشوری كه در تیرماه امسال در مشهد مقدس و تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در پایان گفت: بحمد الهی استان فارس در مسابقات قرآن، عترت و نماز كشوری در سال‌های گذشته رتبه‌های خوبی را كسب كرده است و در سال گذشته استان فارس بیش از 18 رتبه برتر در رشته‌های مختلف را كسب كرد.
انتهای پیام

captcha