‌نگارگذر «بهشتی در زمین» برپا شد
کد خبر: 3724196
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

‌نگارگذر «بهشتی در زمین» برپا شد

گروه جامعه ــ همزمان با سالروز شهادت جانگداز آیت الله بهشتی و یاران وی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ نمایشگاه و نگارگذر با عنوان نمایشگاه «بهشتی در زمین» در نگارخانه فرهنگسرای امید به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و یاران وی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ نمایشگاه نگارگذر با عنوان «بهشتی درزمین» از ۲ تیر ماه در نگار خانه آبی فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.

نگارگذر «بهشتی در زمین» با‌هدف آشنایی مخاطبان با ابعاد وجودی آیت الله بهشتی و اتفاقات هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ با رویکرد انقلاب اسلامی از ۲ تا ۱۰ تیر ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در نگار خانه فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در قالب ۱۴ عکس نوشته از صفحات زندگی آیت الله بهشتی برگرفته از کتاب ‌بهشتی در زمین‌ نوشته‌‌ حسن ابراهیم‌زاده میزبان مخاطبان فرهنگسرای امید خواهد بود.

در هفتم تیرماه ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از بلندپایه‌ترین و دل سوزترین مسؤولان نظام، هم، چون آیت اللّه بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و حدود سی نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و ۷۲ یار وفادار انقلاب و امام، با ذکر خدا بر لب و بدن‌های پاره پاره، به دیدار حق شتافتند.

در پی این حادثه، مردم انقلابی ایران، در سراسر کشور مجالس عزاداری باشکوهی برگزار کردند و با این کار، نفرت عمیق خود را از دشمنان انقلاب و به ویژه منافقان نشان دادند. حضرت امام خمینی رحمه الله درباره این حادثه جان سوز فرمودند: ‌ملت ایران در این فاجعه بزرگ، ۷۲ تن بی گناه، به عدد شهدای کربلا از دست داد‌.

 علاقمندان برای دنبال کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگ سرای امید می‌توانند در پیام رسان سروش به نشانی @omidfarhangsara.ir و اینستاگرام فرهنگسرا به نشانی farhangsara_omid مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha