كاركرد فرهنگی به پهنه اجتماعی تسری پیدا كند/ قول بی‌پشتوانه به مردم ندهیم
کد خبر: 3724216
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
تبادار:

كاركرد فرهنگی به پهنه اجتماعی تسری پیدا كند/ قول بی‌پشتوانه به مردم ندهیم

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با تصریح بر اینکه امروز باید تمام دستگاه‌های ذیربط فرهنگی برای هم‌افزایی در خصوص این موضوع جمع شوند، گفت: کارکرد فرهنگی موضوعی نیست که با گرفتن جلسه‌ای به آن بسنده شود، بلکه باید آن را به پهنه اجتماعی برد.

ایثار و شهادت بالاترین زمینه لازم فرهنگی برای هر اجتماعی است/ قول بی‌پشتوانه به مردم ندهیم

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس امروز، 30 خرداد در نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با بیان اینكه تکریم و احترام کارکرد یک فرهنگ معنادار است، افزود: ایثار و شهادت بالاترین زمینه لازم فرهنگی برای هر اجتماعی محسوب می‌شوند.
وی با تصریح اینکه فرهنگ خود مقوله مستوفایی دارد، گفت: کیل هر جامعه، قوم و منطقه‌ای را از فرهنگ در ابعاد مختلف میزان‌یابی می‌کنند.
استاندار فارس بیان كرد: اگر هر موضوع متناسب با زیست انسانی و اجتماعی برای افراد خوشایند به نظر برسد، این‌گونه به ذهن متبادر می‌شود که آن منطقه دارای مردمی با فرهنگ است.

دوران دفاع مقدس؛ یك بنیان قوی و برجسته فرهنگی برای كشور
تبادار، به دوران دفاع مقدس به عنوان یک بنیان قوی و برجسته فرهنگی اشاره كرد و گفت: در این دوران با کمترین تجهیرات رو به رو بودیم اما نظام ایثار و شهادت در اوج خود در مقابله با تمام دنیا بر تجهیزات کم غلبه کرد.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید به بنیان‌های فرهنگی به عنوان یک ضرورت تاریخی نگریسته شود، گفت: یکی از این بنیان‌ها، فرهنگ دفاع مقدس است که به عنوان یک سند برجسته تاریخی در نظام جمهوری اسلامی ثب و ضبط شده است.

كاركرد فرهنگی باید به پهنه اجتماعی تسری پیدا كند
وی با تصریح بر اینکه امروز باید تمام دستگاه‌های ذیربط فرهنگی برای هم‌افزایی در خصوص این موضوع جمع شوند، گفت: کارکرد فرهنگی موضوعی نیست که با گرفتن جلسه‌ای به آن بسنده شود، بلکه باید آن را به پهنه اجتماعی برد.

نباید قول بی‌پشتوانه به مردم دهیم
تبادار با تأکید بر اینکه هر کدام از ما مدیران باید به سهم خود عامل به موضوعات باشیم، گفت: نباید قول بی‌پشتوانه به مردم دهیم بلکه باید در حداقل‌ها با آنها صادق باشیم و منتظر نباشیم تا کسی از آسمان هفتم بیاید و ما را نجات دهد.
استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود بر این نكته تأكید كرد كه فرهنگ با کلام تبلیغ می‌شود اما با عمل اصالت پیدا می‌کند كه باید بدین مقوله توجه شود.
انتهای پیام

captcha