تشکل‌های دینی؛ قرارگاهی راهبردی/ فعالیت 235 پایگاه قرآنی بوشهر در طرح فراغت
کد خبر: 3724218
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
حجت‌الاسلام سروستانی در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد:

تشکل‌های دینی؛ قرارگاهی راهبردی/ فعالیت 235 پایگاه قرآنی بوشهر در طرح فراغت

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تشکل‌های دینی و مردمی را قرارگاهی تأثیرگذار و پایگاهی راهبردی در بین آحاد جامعه خواند و تصریح کرد: هجمه‌های خارجی برای نفوذ در نسل جوان، آسیبی بزرگ و بسیار خطرناک است که باید آن را با ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی ایمن کنیم.

تشکل‌های دینی؛ قرارگاهی راهبردی در بین آحاد جامعه/ فعالیت 235 پایگاه قرآنی بوشهر در طرح اوقات فراغت

حجت الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا سروستانی، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ که در محل دفتر مدیرکل برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) با درایت و دوراندیشی که داشتند انقلاب را بر اساس مبانی دینی بنا گذاشتند، اظهار داشت: نظام اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های زیرساختی فرهنگی و اجتماعی یک نظام الهی است.

حجت‌الاسلام سروستانی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی که به فرمان امام راحل تأسیس شد و تا کنون منشأ ترویج فرهنگ دینی در فضای کشور بوده است، افزود: خدمات شبکه تبلیغی مبلغین و مبلغات سازمان تبلیغات اسلامی در دوران دفاع مقدس و اعزام روحانیت به جبهه‌های جنوب و غرب ایران بسیار مؤثر بوده است و همواره در راستای اطاعت از اوامر راهبردی و دانشی رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بر می‌دارد.

وی ساماندهی، سازماندهی، صدور مجوز فعالیت‌های تشکل‌های دینی و مردمی، نظارت و ارزشیابی را از وظایف ذاتی این نهاد دینی برشمرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد دینی و فرهنگی منتسب به رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در حذف تصدی‌گری و ایجاد تشکل‌های مردمی نقش راهبری را تاکنون ایفاء کرده است.

اقناع معرفتی و تعالی اخلاقی؛ هدف خداوند سبحان از آفرینش انسان

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه اقناع معرفتی و تعالی اخلاقی و عملی، محصول و هدف خداوند سبحان از آفرینش انسان بوده است، عنوان کرد: فرهنگ دینی همه ابعاد زندگی معنوی و مادی انسان را در بر می‌گیرد و لذا فرهنگ، مجمعی غنی از عقاید، آداب، عادات، اخلاق، هنر، حقوق، ارزش‌ها، الگوها و نمادهای جامعه است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اظهار اینکه جامعه ما نیاز به نهادسازی مردمی داشت و تشکل‌های مردمی باید هدایت و ساماندهی شوند، بیان کرد: مراکز مردمی که شامل هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی، مراکز قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، جمعیت بانوان فرهیخته می‌شود در 10 شهرستان بوشهر ساماندهی کرده‌ایم.

فعالیت 110 روحانی مستقر در طرح اوقات فراغت

این مقام مسئول با اعلام اینکه 110 نفر روحانی مستقر در استان بوشهر مشغول به امر تبلیغ دینی و فعالیت‌های طرح اوقات فراغت هستند، اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه زیرساخت فرهنگی بالغ بر 150 خانه عالم با اعتبار 150 میلیارد ریال در حال بهره‌برداری و تکمیل است.

وی به تشریح ساماندهی تشکل‌های مردمی و دینی در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: اطلاعات 747 هیئت مذهبی وارد سامانه طوبی شده است که تا کنون پرونده 512 هیئت مذهبی جهت صدور مجوز تکمیل و ثبت نهایی شده است و اطلاعات 894 مداح و شاعر آئینی در این سامانه وارد و جهت صدور کارت شناسایی و ثبت نهایی تکمیل شده است و نیز اطلاعات 99 کانون فرهنگی و تبلیغی وارد سامانه طوبی شده که تا کنون پرونده الکترونیک 72 کانون فرهنگی و تبلیغی جهت صدور مجوز تکمیل و ثبت نهایی شده است و همچنین مراحل تکمیل و ثبت نهایی پرونده‌های الکترونیک انجمن‌های اسلامی در حال به‌روز رسانی است.

فعالیت 235 پایگاه قرآنی در طرح اوقات فراغت 10 شهرستان بوشهر

حجت‌الاسلام سروستانی از فعالیت 235 پایگاه قرآنی در طرح اوقات فراغت 10 شهرستان خبر داد و اعلام کرد: 290 مرکز قرآنی در قالب مؤسسات قرآنی و خانه قرآنی شهری و روستایی در سطح شهرها و روستاهای استان بوشهر در حال فعالیت و اجرای برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و قرآنی هستند.

هجمه‌های خارجی کشورهای معاند؛ آسیبی بزرگ برای نفوذ در نسل جوان

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تشکل‌های دینی و مردمی را یک قرارگاه تأثیرگذار و پایگاه راهبردی در بین آحاد جامعه خواند و تصریح کرد: هجمه‌های خارجی کشورهای معاند برای نفوذ در نسل جوان جامعه یک آسیب بزرگ و بسیار خطرناک است و بدین خاطر باید یک سری آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه را با ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی ایمن کنیم.

وی در پایان، گسترش برنامه‌های دینی در مناطق محروم، ورود به عرصه فضای مجازی جهت پاسخگویی به شبهات و هجمه‌های نفوذی دشمنان، تقویت روحیه انقلابی و روحیه ولایتمداری، تشکیل شبکه تبلیغ فرهنگ دینی در مدارس و تحکیم بنیان خانواده را یکی دیگر از وظایف ذاتی و زیرساختی سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها برشمرد و گفت: تقویت روحیه انقلابی و روحیه ولایتمداری یکی از پایه‌های اصلی و زیرساختی سازمان تبلیغات اسلامی است.

حامد فکوری

captcha