طرح نشاط معنوی در 180 امامزاده استان اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3724242
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

طرح نشاط معنوی در 180 امامزاده استان اصفهان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با فصل تابستان طرح نشاط معنوی جهت غنی سازی اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان در جوار حرم مطهر 180 بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان استان اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری به اهمیت نشاط و امید در جزئیات زندگی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با محوریت بقاع متبرکه که برگرفته شده از تعالیم دین مبین اسلام است اشاره و اظهار کرد: معنویت در حیطه‎ بعد روحی-روانی انسان قرار می‎گیرد و حالتی است که در اثر آن احساس معنوی بودن به فرد دست می‎دهد. زمانی که تقرب، هدف متعالی انسانی شود، احساس نشاط و لذت از زندگی در فرد حاصل می‎شود.
وی در ادامه به هدف از اجرای طرح نشاط معنوی در ایام تابستان در جوار حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن است، امروز ضرورت دارد غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، نوجوانان وجوانان اولویت اول مسئولان فرهنگی قرار گیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: امروز در عصری زندگی می‌کنیم که دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی با ناتوی فرهنگی درصدد بی‌هویت سازی جوانان و نوجوانان ما برنامه‌ ریزی و فعالیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام امیری در ادامه گفت: اگر اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان به درستی مدیریت نشود، آسیب‌های اجتماعی در جامعه روز به روز گسترده‌‌تر خواهد شد لذا جهت هم افزایی بیشتر و بسیج امکانات برای غنی سازی اوقات فراغت توسط دستگاه‌‍‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی انجام می‌دهند در این زمینه گره گشا است.
وی در ادامه اضافه کرد: در همین راستا توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان برای اجرای طرح نشاط معنوی با محوریت بقاع متبرکه و رویکرد ترویج زندگی به سبک اسلامی و فعالیت‌های فرهنگی ارزشمند انجام شده است که این طرح در 180 بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان و شاخص استان که دارای ظرفیت برگزاری دوره‌های علمی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی و مذهبی هستند در تابستان 97 برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: این طرح ویژه دانش آموزان دختر و پسر که در رده سنی 7 الی 18 سال از تاریخ 16 تیر ماه به مدت 7 هفته تا 31 مردادماه با همکاری مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، ادارات آموزش و پرورش، ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد و همکاری سازمان ورزش و جوانان توسط مربیان مجرب در سراسر استان اجرا می‌شود.
حجت الاسلام امیری در ادامه افزود: در اجرای این طرح از مبلغان بومی و اعزامی در برگزاری حلقه‌های صالحین و همچنین برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی نیز به صورت ویژه استفاده می‌شود.
وی در ادامه افزود: افرادی که علاقمند به شرکت در دوره‌های تفریحی، زیارتی، علمی، آموزشی و... نشاط معنوی هستند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به واحدهای فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان، مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه مراجعه نمایند.
انتهای پیام

captcha