تقویت کارکردهای اجتماعی هیئات مذهبی/۹۱ هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند
کد خبر: 3724285
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
دریکوند مطرح کرد:

تقویت کارکردهای اجتماعی هیئات مذهبی/۹۱ هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند

گروه اجتماعی ـ رئیس شورای هیئات مذهبی کشور از فعالیت ۹۱ هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در کشور خبر دارد و با تاکید بر تقویت کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی، افزود: استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی موجب فروکاستن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

تقویت کارکردهای اجتماعی هیئات مذهبی/۹۱ هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه هیئات مذهبی کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات چشمگیری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز هیات مذهبی به جایگاه و رسالت اصیل خود دست یافته‌اند به طوری که مردم به هیئات مذهبی اعتماد کامل دارند.
وی بر ضرورت تقویت کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی تاکید کرد و گفت: با تقویت این کارکردها می‌توان جوانان را در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان بیمه کرد.
حجت‌الاسلام دریکوند با بیان این‌که هیئات مذهبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل بحث بیکاری جوانان، معیشت و اعتیاد که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست در این راستا فعالیت چشمگیری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی حلقه ارتباط اعتقادی، دینی و فرهنگی با جامعه هستند، این در حالی است که هیئات مذهبی می‌توانند در صلح و سازش بسیاری از اختلافات و دعاوی نیز تاثیرگذار باشند.
رئیس شورای هیئات مذهبی کشور به مشارکت اقشار مردم هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: ظرفیت مردمی هیئات مذهبی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.
وی با بیان این مطلب که دولت به تنهایی قادر به مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست، کاهش این آسیب‌ها را مستلزم همکاری گسترده مردم ذکر کرد و ادامه داد: درسطح کشور 91 هزار و دویست هیئت مذهبی فعالیت دارند این در حالی است که 85 هزار مداح نیز در سامانه طوبی ثبت‌شده است.

انتهای پیام

captcha