۴۰ هزار میلیارد تومان؛ برای ساخت، بازسازی و تجهیز مدارس کشور نیاز است
کد خبر: 3724347
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور:

۴۰ هزار میلیارد تومان؛ برای ساخت، بازسازی و تجهیز مدارس کشور نیاز است

گروه اجتماعی - رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور ساخت، بازسازی و تجهیز مدارس کشور مورد نیاز است و چنین امکانی در اختیار دولت نیست و بیش گذشته به مشارکت مردم و خیرین در امر مهم دانش نیاز است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ظهر امروز ۳۱ خرداد‌ماه، بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی با حضور رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، خیرین و معلمین در محل فرهنگ‌سرای شهر اراک برگزار شد.

۴۰ هزار میلیارد تومان؛ برای ساخت، بازسازی و تجهیز مدارس کشور نیاز است
دراین جشنواره، محمد رضا حافظی، رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور بیان کرد: در دهه سوم موجودیت جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور قرار گرفته‌ایم و این حرکت یک حرکت فراگیر است.
وی ادامه داد: در ۲۱ سال پیش مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آغاز شد و هسته مرکزی جامعه خیرین بوجود آمد.
رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور بیان کرد: در حال حاضر تعداد خیرین مدرسه‌ساز کشور ۶۵۰ هزار نفر و در بیرون مرزها یک‌هزار نفر این هدف مقدس را حمایت می‌کنند.
حافظی افزود: ده درصد از ملت ایران به صورت اقامت در سراسر جهان سکونت دارند، فرزندان ایرانی در خارج از کشور مجبورند در مدارس بیگانه تحصیل کنند، زبان مادری و ملیت خود را به دست فراموشی سپرده‌اند، دولت برای رفع این معضل قادر نیست اقدامی انجام دهد اما جامعه خیرین مدرسه‌ساز که تشکلی نوین است در سطح جهان از حضور فیزیکی فعال برخوردار است و با تاسیس مدارس ایرانی و بکارگیری معلمین ایرانی توانسته دانش‌آموزان ایرانی تربیت کند.
وی تصریح کرد:جامعه خیرین مدرسه‌ساز موفق شده است، ۳۷ درصد از کل مدارس موجود در کشور را احداث کند.
رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور ساخت، بازسازی و تجهیز مدارس کشور مورد نیاز و چنین امکانی در اختیار دولت نیست و بیش گذشته به مشارکت مردم و خیرین در امر مهم دانش نیاز است.
حافظی تاکید کرد: در دین اسلام سفارش شده است که فضیلت دانش بالاتر از عبادت است، خیرین مدرسه‌ساز در این قسمت سرمایه‌گزاری می‌کنند تا بتوان شاهد ارتقا دانش فرزندان کشور بود.
انتهای پیام

captcha