نسل امروز در معرض بحران هويت قرار دارد
کد خبر: 3724358
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

نسل امروز در معرض بحران هويت قرار دارد

گروه فرهنگی- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید از ابزارها و ظرفیت‌های موجود برای گذر از برهه حساس كنونی که شاهد بحران هویت در میان نسل جوان امروز هستیم استفاده و بهره‌برداری شود.

 نسل امروز در معرض بحران هويت قرار دارد

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نعمت‌الهی در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که ظهر امروز 31 خرداد با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب در اول تیرماه سال 60 اقدام به تأسیس نهادی کرد که هدف اصلی آن خدمت رسانی در عرصه دینی و فرهنگی بود.
وی افزود: با توجه به اقتضاعات اوایل انقلاب فصل جدیدی در پیش روی ملت و کشور قرار گرفته بود و نیاز به برنامه ریزی و مدیریت متناسب با این نیاز نیز احساس می شد از این رو تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به این منظور انجام شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: حوزه فرهنگ از مهمترین دغدغه های هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و حساسیت نسبت به آن وجود دارد لذا نیاز است علائم راهنمایی و هشداردهنده در مسیر آن قرار بگیرد تا به سهولت و بهتر از این دالان عبور شود.
این مسئول بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با رویکردی مبتنی بر حضور فعال در حوزه‌هایی چون آموزش معارف دینی و قرآنی، ورود در عرصه هنر دینی، هدایت و نظارت در شبکه تبلیغ و تحت پوشش قرار دادن هیئت‌های مذهبی و مؤسسات مختلف در حال فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه مأموریت اصلی تبلیغات اسلامی تبلیغ دین است، عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان قزوین 2 هزار هیئت مذهبی، 1500 مداح شناسایی شده و دارای کد و 90 خانه عالم وجود دارد.
حجت‌الاسلام نعمت‌الهی تصریح کرد: با توجه به اینکه در عصر اطلاعات قرار داریم نیاز به ورود جدی در این فضا و هدایت و تولید محتوا در فضای دیجیتال و تأسیس استودیوهای تخصصی برای این منظور در سطح استان احساس می‌شود لذا این امور در دستور کار ما قرار دارد.
وی اضافه کرد: ما نیازمند شبکه‌های مختلف رسانه‌ای و ماهواره‌ای برای تبلیغ دین و پاسخ گویی به سوالات و شبهات طرح شده در این فضا هستیم تا با اقتدار در این وادی وارد شویم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش مهم و بسزایی در همراهی و کمک به ما در این وادی دارند که باید برای هر چه نقش آفرینی تاثیرگذار خویش اهتمام لازم را داشته باشند.
وی با انتقاد از وضعیت بودجه اختصاصی برای این سازمان گفت: در حال حاضر سالانه یک میلیارد تومان به صورت استانی و ملی اعتبار برای این مجموعه در نظر گرفته می‌شود که با توجه به دامنه و گستردگی فعالیت‌های آن کافی نیست و ما برای نتیجه‌گیری بهتر و کاربردی نیازمند حداقل 5 میلیارد تومان بودجه برای این سازمان در سطح استان هستیم.
این مسئول بیان کرد: همه ما در این راستا رسالت سنگینی داریم و باید از ابزارها و ظرفیت‌های موجود برای گذر این برهه حساس که شاهد بحران هویت در میان نسل جوان امروز هستیم استفاده و بهره‌برداری شود.
حجت‌الاسلام نعمت الهی در پایان تصریح کرد: ما با نسلی مواجه هستیم که سؤالات بسیار دارد و همواره به دنبال پاسخ برای آن‌ها است برای همین ارتقاء و تلاش برای هر چه بهتر پاسخ دادن به آن سؤالات و شبهات وظیفه یکایک ما است.

انتهای پيام

captcha