ایجاد پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در شهرهای لرستان
کد خبر: 3724384
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
ناصرپور خبرداد:

ایجاد پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در شهرهای لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از ایجاد پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در شهرهای استان خبر داد و گفت: در راستای ترویج و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس در شهرهای استان پایگاه‌های فرهنگی ایجاد خواهد شد.

ایجاد پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در شهرهای لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان پنج‌شنبه، 31 خرداد در سومین جلسه شورای هماهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس شهرستان الیگودرز که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور دستگاه‌های دولتی برگزار شد، اظهارکرد: در راستای ترویج و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس در شهرهای استان پایگاه‌های فرهنگی ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به آیه 112 سوره نحل با این مضمون «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِنْ كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُوا يَصْنَعُونَ» ادامه داد: خداوند متعال در این آیه به سرزمین مکه اشاره می‌کند که رزق و روزی از آسمان بر آن می‌بارید اما مردم این سرزمین چون کفران نعمت الهی کردند خداوند وحشت، ترس و گرسنگی را بر آن‌ها غالب کرد.
ناصرپور بیان کرد: امروز ما در سایه جمهوری اسلامی و حکومت شریعت‌مداری زندگی می‌کنیم که همه عزت، شکوه و عظمت آن حاصل تمام دست رنج هشت سال دفاع سرافرازانه شهدای عزیز و گرانقدر و مجاهدین فی سبیل‌الله است.
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره 605 شهید گلگون‌کفن شهرستان الیگودرز، گفت: خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که آن‌ها را به خاطر بسپاریم نه این‌که فقط خاک‌سپاری آن‌ها را به یاد بیاوریم همیشه باید به یاد شهدا بود به یاد آن ارزش‌های زیبایی که شهدا خلق کردند و آفریدند.
اهداف بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: هدف بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش برای حفظ، ایجاد و استحکام درونی نظام است و استحکام درونی نظام جز با تکیه بر داشته‌های خودمان و حفظ آثار تولید شده توسط شهدای گرانقدر شدنی نخواهد بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: به‌مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی از 6 الی 12 تیر ماه که در سال گذشته بنا به دستور مقام معظم رهبری تحت عنوان هفته «حقوق بشری آمریکایی» نام‌گذاری شده است برنامه‌هایی خواهیم داشت.

لزوم معرفی جنایت‌ها و خباثت‌های دشمن

ناصرپور گفت: بایستی جنایت‌ها و خباثت‌های دشمن را برای مردم بازگو و بازخوانی کنیم تا توطئه‌هایی مانند فتنه 78 و 88 در کشور رخ ندهد و لازم است قوه دشمن‌شناسی ملت را بالا ببریم این شناخت جزء ضروریاتی است که مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا بر آن تاکید کرده‌اند.
وی به جنایت ضد بشری آمریکا اشاره و تاکید کرد: وظیفه ما پرداختن به موضوعات ضد بشری و جنایات آمریکا است، سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر، انفجار حزب جمهوری اسلامی، شهادت آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد، سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان متجاوز آمریکایی که موجب شهادت 290 نفر از هموطنانمان شد نمونه‌هایی از جنایات ضد بشری آمریکاست.
ناصرپور به رشادت و دلیری «امیرغضنفر آذرفر» اشاره کرد و گفت: امیر آذرفر یک قهرمان ملی است شخصی که با امام بزرگوار در ارتباط بود، هنگامی‌که خاطرات دفاع مقدس را می‌خوانیم مشاهده می‌کنیم تنها کسی‌که با امام راحل(ره) به‌وسیله بی‌سیم صحبت کرده بودند آقای آذرفر بود، فردی‌که شجاعانه و بی‌باکانه برای سرزمینش مبارزه کرد.
وی با اشاره به اهداف بنیاد تصریح کرد: تلاش بنیاد بر چهار مقوله منطبق است، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌هایی که شهدا آفریدند، آرمان‌های شهدا به‌عنوان چراغ راهنما برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و برای استحکام پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بمانند، دشمن در تلاش است این ارزش‌ها را نابود و یا کم‌اهمیت نشان دهد.

ارزش‌های دفاع مقدس متعلق به آحاد مردم است

ناصرپور به هدف دوم بنیاد اشاره و اظهارکرد: جلوگیری از انحراف در مالکیت معنوی این ارزش‌ها، عده‌ای سعی می‌کنند همه ارزش‌های دفاع مقدس را به ارتش ارتباط دهند و عده‌ای دیگر سپاه را مربوط می‌دانند در صورتی‌که مسائل و ارزش‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس خلق شده متعلق به همه مردم ایران است.
وی افزود: بدون نگاه به رویکرد هیچ حزب و جناح و گروهی و لذا بنیاد به‌عنوان یک سازمان مستقل به‌عنوان یک جایگاه فرهنگی کاملاً مطیع امر ولی در صراط مستقیم وظیفه خود را انجام خواهد داد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به هدف سوم بنیاد عنوان کرد: تلاش برای انتقال ارزش‌های زیبای تولیدشده از نسلی به نسل دیگر انقلاب به‌منظور جلوگیری از فراموش شدن این ارزش‌ها و آرمان‌ها است.

هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی دشمن

وی بیان کرد: امروز نبرد پنهانی که در جامعه شروع شده که در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان تهاجم فرهنگی یاد و تذکر دادند، نسل امروز انقلاب در مصاف و مبارزه طاقت‌فرسا و سخت‌تری از دوران دفاع مقدس مواجه است.
ناصرپور به تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس استان اشاره و اظهار کرد: در شیوه‌نامه‌ای که در شورای هماهنگی دفاع مقدس تصویب شده نقش ائمه جمعه، روحانیت، دولت (سازمان و ادارات و نهادهای مربوط) ، شهرداری‌ها در دفاع مقدس تدوین و گردآوری می‌شود.

ضعف لرستان در ثبت و ضبط و انتشار دانش‌نامه دفاع مقدس

وی افزود: متاسفانه استان لرستان با این همه شجاعت‌ها و رشادت‌ها و سلحشوری‌ها نسبت به استان‌های دیگر در ثبت و ضبط و انتشار این دانش‌نامه عقب‌تر و ضعیف‌تر عمل کرده است.
مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که لرهای ما همیشه مدافع مرزها و شهرهای کشور ما بوده‌اند به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند «نبرد لرها بیشتر از آن که شنیدنی باشد دیدنی است» اشاره کرد وادامه داد: لرستان در جنگ تحمیلی قریب به 60 هزار نفر رزمنده اعزام کرد، و6300 شهید تقدیم انقلاب کرده است.
ناصرپور افزود: 1500بمب و موشک و راکت در نقطه نقطه شهرستان‌ها و اماکن مختلف فروریخته شد، با این همه آمار و تلفات در بخش نشر و حفظ آن ضعیف عمل شده است.
وی گفت: ما اگر ارزش‌هایمان را منتقل نکنیم دشمن از ما پیشی می‌گیرد و به‌نوعی ما دچار کفران نعمت الهی خواهیم شد. کفران نعمت الهی به‌معنای این‌که این همه ارزش و اقتدار و عزت را خدا به ما داده اما ما این ارزش‌ها را فراموش کنیم و به تاریخ بسپاریم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: اگر حلقه‌های تاریخی یک ملت از هم گسسته شود این ملت رو به نابودی می‌رود و امنیت فرهنگی که پایه امنیت ملی است به خطر خواهد افتاد.

اهمت امنیت ملی

وی با مهم دانستن امنیت ملی عنوان کرد: در بین همه مقوله‌های مرتبط با امنیت ملی امنیت فرهنگی از درجه بالاتری برخوردار است و بی‌توجهی به مبانی مربوط به امنیت فرهنگی باعث می‌شود پیوند تاریخی ما با گذشته قطع شود و قطع ارتباط باعث می‌شود ما ارزش‌هایمان را از دست بدهیم از دست دادن ارزش‌ها برابر با ذره‌ذره سست شدن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
ناصرپور به دو شهید شهرستان الیگودرز در عملیات حاج‌عمران اشاره و بیان کرد: رشادت‌ها و سلحشوری‌ها سید مصطفی و سید جواد میرشاکی از یادها نخواهد رفت وسیمای لرستان مستند زندگی‌نامه این دو شهید از صدا و سیما پخش خواهد شد.
وی از ایجاد پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در شهرهای استان لرستان خبر داد و گفت: پایگاه فرهنگی مکانی است برای آشنایی نسل جدید با رشادت‌ها ، فداکاری‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس به‌گونه‌ای که اگر جوانی که هیچی از آن دوران ندیده باشد و نداند وارد مرکز فرهنگی شود ذهن و فکرش از آثار و ارزش‌های انقلاب اشباع شود و دارای تحول و تغییر زیبای ارزشی مبتنی‌بر گفتمان الهی انقلاب شود.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: این بزرگ‌ترین خدمت به جوانان نسل جدید است تا آن‌ها را از تهاجم‌های فرهنگی دشمن نظیر ماهواره و فضای مجازی دور کند. هدف دشمن دور نگه داشتن جوانان ما از شناخت ارزش‌های انقلاب است.

انتهای پیام

captcha