غرق هزار مهاجر در مدیترانه از آغاز 2018
کد خبر: 3724424
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
سازمان ملل اعلام کرد:

غرق هزار مهاجر در مدیترانه از آغاز 2018

گروه بین‎الملل: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از آغاز سال 2018 میلادی تاکنون بیش از هزار مهاجر در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.

غرق بیش از هزار مهاجر در دریای مدیترانه از آغاز سال 2018 میلادی

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی؛ فیلیپو گرندی، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از 200 مهاجر طی روزهای گذشته در دریای مدیترانه غرق شدند که بدین ترتیب آمار مهاجرانی که از ابتدای ژانویه سال جاری میلادی تاکنون در این دریا غرق شده‌اند به 1000 نفر رسیده است.

در این بیانیه ضمن ابراز تأسف عمیق نسبت به غرق گروهی شماری از مهاجران در لیبی، بر ضرورت اتخاذ اقدامات بین‌المللی فوری برای تقویت تلاش‌های نجات در دریا تأکید شد.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه به نقل از مهاجران نجات یافته در دریای مدیترانه اعلام کرد، طی چند روز گذشته ۲۲۰ مهاجر که می‌خواستند خود را به کشور‌های اروپایی برسانند، در دریای مدیترانه و نزدیک سواحل لیبی غرق شدند.

بی ثباتی در لیبی و نبود دولت مرکزی قدرتمند باعث شده است کنترل زیادی بر مناطق ساحلی انجام نشود و سواحل این کشور به دلیل نزدیک بودن به ایتالیا، به جولانگاه قاچاقچیان انسان تبدیل شود. لیبی با کشور‌های اروپایی واقع در شمال دریای مدیترانه کمتر از ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور در سال ۲۰۱۱ دستخوش جنگ و ناآرامی است، به طوری که اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.

انتهای پیام

captcha