خبرنگاران؛ سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: 3724425
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
بیرانوند مطرح کرد:

خبرنگاران؛ سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر

گروه اجتماعی ـ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی پیشگیری از مواد مخدر برای ۶۳۵ هزار نفر در لرستان خبر داد و افزود: اصحاب رسانه به عنوان سفیران اجتماعی، در راستای مبارزه با مواد مخدر باشند. به گزارش ایکنا از لرستان،

خبرنگاران؛ سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر

به گزارش ایکنا از لرستان، مجتبی بیرانوند، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان، عصر پنج‌شنبه ۳۱خرداد در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: اصحاب رسانه حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند و باید فعالیت‌ها بدون کم و کاست توسط این قشر بیان شود، کمااینکه ما به نقد واقع بینانه و بدور از تخریب اعتقاد داریم.
وی با بیان این مطلب که قلم خبرنگاران مقدس است، اضافه کرد: انشالله که هیچ گاه خبرنگاری قلم فروشی نکند.
بیرانوند به اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان زیر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره و افزود: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ۷ کمیته و یک کمیسیون فروش دارد، این در حالی است که این دبیرخانه رابط بین ستاد و استان است و کار برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت را برعهده دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وظیفه اجرایی ندارد به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت آموزی برای ۶۳۵ هزار نفر از مردم لرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری در مدارس متوسطه اول ۲۱ هزار ۶۱۹ نفر آموزش دیدند کمااینکه آموزش مهارت مراقبت از خود برای ۷۰ هزار نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول و کارگاه‌های پیشگیری اعتیاد برای ۱۲۰۰ دانشجو برگزار شده است.
وی به برگزاری کارگاه آموزشی برای ۱۰۰ نفر از اساتید و مشاوران اشاره کرد و گفت: در محیط‌های کار نیز این کارگاه‌ها برای ۱۳ هزار نفر اجرا و در محیط‌های نظامی نیز ۱۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.
بیرانوند به کمبود نیروی انسانی در دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان اشاره و با ذکر این مطلب که در حال حاضر دبیرخانه با ۵ نیرو فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: عملکرد دبیرخانه طرف ۳ سال گذشته مثبت بوده به گونه‌ای که طی شش‌ماه گذشته دو رتبه ارتقا یافته و از رتبه ۲۵ کشور به ۲۳ رسیده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان برگزاری دو مزایده و جمع‌آوری ۲۱۶ خودرو در پارکینگها که در جریان نقل و انتقال موادمخدر دستگیر شده‌اند را از دیگر فعالیت‌های این دبیرخانه طی شش‌ماهه گذشته دانست و افزود: فعال شدن کمیته صیانت و کمیسیون مراقبت از خروج و برگزاری کارگاه منطقه‌ای غرب کشور و همایش پیاده‌روی در کوهدشت نیز در این مدت انجام شده است.
وی با بیان این مطلب که از اسفندماه پیگیر ساختمان بودیم به تملک هزار متر زمین برای ساخت ساختمان دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان اشاره و افزود: اتاق فکر در سه حوزه مقابله با عرضه، درمان حوزه پیشگیری تشکیل شده است که در هر کدام از این حوزه‌ها هفت نفر حضور دارند.
بیرانوند به تعطیلی مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد اشاره و افزود: مراکزی که بتوانند بر اساس پروتکل بهزیستی فعالیت کنند موردی نخواهند داشت این در حالی است که جلوگیری از صدور هرگونه کلینیک‌ها جهت درمان میان مدت نیز انجام شد‌
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان در خصوص بودجه‌های پرداختی به دستگاه‌ها جهت پیشگیری از مواد مخدر گفت: مبلغ ۳۹۴ میلیون در درمان و پیشگیری در اختیار علوم پزشکی، ۱۵۲ میلیون در بحث پیشگیری در اختیار آموزش و پرورش و ۳۵ میلیون در اختیار دانشگاه لرستان و دانشگاه بروجردی قرار داده شده است.
وی به ۵ تیرماه سال‌روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و با ذکر این مطلب که همه کشورها موظف هستند در این راستا با هم تعامل بین‌المللی داشته باشند، خاطرنشان کرد: امسال در بحث روز جهانی مواد‌مخدر، ۷۵ برنامه با محوریت سازمان‌های مردم نهاد داریم.
وی تصریح کرد: ما باید در بحث سفیران‌ اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از رسانه‌ها یاری بگیریم این در حالی است که بیکاری از جمله موارد مهم اعتیاد است اما آمار نشان می‌دهد ۶۳درصد افراد شاغل به سمت استفاده از مواد مخدر روی می‌آورند.

انتهای پیام

captcha