آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت کمیته امداد لرستان/رویکرد قرآنی برنامه‌های فرهنگی
کد خبر: 3724427
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت کمیته امداد لرستان/رویکرد قرآنی برنامه‌های فرهنگی

گروه اجتماعی ـ هم‌زمان با شروع فصل تابستان شش هزار نفر نوجوانان و جوانان از مددجویان تحت حمایت در برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد لرستان شرکت می‌کنند، این در حالی‌است که برنامه‌های فرهنگی این نهاد با رویکرد قرآنی برگزار می‌شود.

آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت کمیته امداد لرستان/ رویکرد قرآنی برنامه‌های فرهنگی

به گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت این نهاد در سه برنامه محوری کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوهای فرهنگی تربیتی زیارتی و جشنواره‌های قرآنی از ابتدای تیرماه در ۲۴ پایگاه وابسته به این نهاد آغاز می‌شود.
وی حمایت از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برای توانمندسازی فکری و شکوفایی استعدادهای آن‌ها صورت می‌گیرد، افزود: تقویت رشد ایمانی و اعتقادی، توانمندسازی مخاطبین با ارائه خدمات فرهنگی تربیتی به‌صورت فراگیر و هدفمند و با استفاده از ظرفیت سایر مراکز فرهنگی از اهداف برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.
محمدی فارسانی به همکاری این نهاد با مؤسسات فرهنگی اشاره کرد و افزود: برای کاهش تصدی‌گری و واگذاری امور آموزشی به مؤسسات فرهنگی هنری دارای مجوز در زمینه اجرای امور فرهنگی، قرآنی، اعتقادی، آموزشی، فنی و حرفه‌ای و هنری در دستور کار این نهاد قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان لرستان به برگزاری اردوهای زیارتی در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: از مجموع شش هزار نفر شرکت‌کننده در برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد هزار و ۵۰۰ نوجوان، جوان، دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت به اردوهای برون‌استانی که در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، گیلان، همدان و کرمانشاه برگزار می‌شود اعزام می‌گردند.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در اردوهای فرهنگی تربیتی به مدت پنج شبانه‌روز در اردوگاه‌های وابسته به این نهاد اسکان‌یافته و علاوه بر بازدید از اماکن تفریحی، تاریخی و زیارت اماکن مقدس در کلاس‌های آموزشی، برنامه‌های مشاوره ایی و مهارت‌های زندگی شرکت می‌کنند.

رویکرد قرآنی برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد لرستان

محمدی فارسانی به برگزاری دوره‌های آموزشی اوقات فراغت در محل کانون‌های دائم و موقت این نهاد اشاره کرد و افزود: برنامه‌ی فرهنگی و تربیتی با تأکید بر آموزش‌های اعتقادی مبتنی بر قرآن و عترت، آموزش قرآن، روخوانی، حفظ، ترتیل، صوت و قرائت برنامه‌ی مهارت‌آموزی در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای، هنری، مهارت‌های زندگی، برنامه‌های اخلاقی اسلامی، حجاب و عفاف، سیره عملی اخلاقی، اصول و حقوق شهروندی، حجاب و عفاف، برنامه‌های ورزشی، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه‌های اوقات فراغت در محیط مجازی، رسانه و آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌های کتاب‌خوانی، پژوهش و آموزش علمی و شناسایی استعدادهای درخشان تشکیل می‌گردد.
وی گفت: این برنامه‌ها در قالب ۲۴ پایگاه شامل کانون‌های دائم تربیتی فرهنگی، کانون‌های موقت تابستانه و کانون‌های پیروان ولایت در سراسر استان از ابتدای تابستان آغاز خواهد شد.
وی به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی هنری اشاره کرد و افزود: به‌منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی و رقابت سالم جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی بین شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت برگزار می‌گردد.
محمدی فارسانی هزینه برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده‌های این نهاد را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: بخشی از این اعتبارات از محل مشارکت مردمی و بخش دیگر از اعتبارات تخصیصی دولتی هزینه می‌شود.

 

انتهای پیام

captcha