افزایش 7 درصدی ورود پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3724450
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

افزایش 7 درصدی ورود پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، گفت: در استان 7 درصد افزایش پرونده ورودی داشتیم که بخش مهمی از آنها مباحث اقتصادی چک و کلاهبرداری بود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان، روز گذشته در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: در استان 7 درصد افزایش پرونده ورودی داشتیم که بخش مهمی از آنها مباحث اقتصادی چک و کلاهبرداری بود.

افزایش 7 درصدی ورود پرونده‌های قضایی در آذربایجان‌شرقی
وی، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سالانه دادگستری تسریع در انجام کارشناسی‌‌ها، اخذ استعلامات، تسریع در ابلاغ اوراق قضایی و اوقات دادگستری با ابلاغ الکترونیکی است اضافه کرد: هر ماه 130 هزار فقره ابلاغ به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که 70 درصد ابلاغ‌ها را شامل می‌شود و تا پایان 97 این رقم را به 80 درصد خواهیم رساند که لازمه آن همراهی مردم است.
حجت‌الاسلام مظفری، با اشاره به واگذاری برخی کارخانجات مانند ماشین سازی به بخش خصوصی ادامه داد: در گذشته بدون در نظر گرفتن اهلیت، برخی کارخانجات به افرادی واگذار و منجر به ورشکستگی شد اما خصوصی سازی از تهران بدون درخواست نظر از استان رأساً وارد عمل شد ولی ما تا جایی که تضییع حقوق بیت المال اثبات نشود نمی‌توانیم وارد شویم و باید قبل از واگذاری اهلیت به اثبات برسد.
وی با تاکید بر سلامت قضایی قضات دادگستری آذربایجان‌شرقی، افزود: مجموع قضات و کارکنان اداری از سلامت کامل برخوردارند و با تخلفات موجود در تشکیلات قضایی و افراد کارچاق کن و سودجویان هم به شدت برخورد کردیم.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی درباره شکایات مردم از قضات هم خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت در این حوزه به میزان 90 درصد، «شکایت رفتاری» و بقیه مالی و اخلاقی است که مجموع این شکایات ثبت شده 41 مورد است.

انتهای پیام

captcha