رقابت برترین دانش‌آموزان قرآنی فارس پایان یافت/ تهران و مشهد؛ میزبان مرحله كشوری
کد خبر: 3724460
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

رقابت برترین دانش‌آموزان قرآنی فارس پایان یافت/ تهران و مشهد؛ میزبان مرحله كشوری

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان دختر و پسر استان فارس به پایان رسید.

رقابت برترین دانش‌آموزان قرآنی فارس پایان یافت/ تهران و مشهد؛ میزبان مرحله كشوری

حسینعلی معزی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اتمام مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان دختر و پسر این استان خبر داد و گفت: این مسابقات طی روزهای 30 و 31 خردادماه جاری در مجتمع آموزش احسان شیراز با رقابت 700 دانش‌آموز برگزار شد.
وی با بیان اینكه متسابقان در سه بخش قرآن،‌ عترت و نماز به رقابت پرداختند، به رشته‌های این مسابقات اشاره كرد و گفت: رشته‌های قرآنی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ و تفسیر قرآن كریم، رشته‌های عترت شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و رشته‌های نماز شامل اذان، احكام و انشاء نماز هستند كه رشته حفظ هم شامل حفظ عمومی و حفظ تخصصی بود.
معزی با تصریح اینكه برگزیدگان مرحله استانی به مرحله كشوری كه در تیرماه امسال برگزار خواهد شد، راه پیدا خواهند كرد، گفت:‌ میزبان مسابقات مرحله كشوری، تهران و مشهد مقدس هستند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینكه این مسابقات هر ساله در 5 مرحله برگزار می‌شود، گفت: مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان، كشوری و بین‌المللی مراحل برگزار این مسابقات هستند كه در سال تحصیلی 97-96 به طور كلی 460 هزار نفر از دانش‌آموزان استان فارس در این مسابقات مشاركت داشتند.
وی با بیان اینكه از 700 دانش‌آموزان شركت كننده در مرحله استانی 340 دانش‌آموز دختر و 400 دانش‌آموز پسر بودند، گفت: نتایج این مرحله از مسابقات به زودی اعلام خواهد شد.
معزی در پایان با تصریح اینكه ما در سال گذشته مقام اول مسابقات كشوری در رشته قرآن داشتیم، گفت: قریب ۴ سال است كه مقام اول كشور را در نماز به دست می‌آوریم.
انتهای پیام

captcha