برپایی بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس/ پرورش فكر و خلاقیت به‌همت این خیران
کد خبر: 3724471
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

برپایی بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس/ پرورش فكر و خلاقیت به‌همت این خیران

گروه اجتماعی ـ بیستمین جشنواره‌ تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز استان فارس، با حضور جمعی از خیرین، مسئولان کشوری و استانی در شیراز برگزار شد.

برپایی بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس/ پرورش فكر و خلاقیت به‌همت این خیران

به گزارش ایكنا از فارس، بیستمین جشنواره‌ تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز استان فارس شب گذشته، 31 خردادماه با حضور جمعی از خیرین، مسئولان کشوری و استانی در مجتمع شهر سبز شهر صدرای شیراز برگزار شد.

خیران مدرسه‌ساز در پرورش فكر و خلاقیت در جامعه كمك كرده‌اند
اسماعیل تبادار، استاندار فارس در این جشنواره، خیران و نیک‌اندیشانی که به نیازمندی‌های همه افراد جامعه توجه دارند را سرمایه‌های بزرگ جامعه دانست و گفت: در میان خیرین کسانی که در حوزه مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند با کار خیر خود به پرورش فکر و خلاقیت در جامعه کمک کرده‌اند.
وی با بیان اینکه دنیای پیشرفته ارزش افزوده اقتصادی خود را از محصول فکر و خلاقیت به دست می‌آورد، گفت: اگر کشوری می‌خواهد پیشرفت و توسعه پایدار داشته باشد باید از قوه فکر و خلاقیت نیروی انسانی خود استفاده کند که هر چقدر از این قوه استفاده کنیم بارآورتر شده و از آن كم نمی‌شود.
تبادار با تأكید بر اینكه خیرین مدرسه‌ساز جایگاهی را خلق می‌کنند که پرورش فکر و خلاقیت در آن ایجاد می‌شود، گفت: از چنین مکان‌هایی انسان‌های ارزشمندی که از سرمایه‌های انسانی کشور هستند همچون ملک حسینی‌ها که خود از خیرین بزرگ هستند و مرحوم دکتر خدادوست‌ها حاصل می‌شود.
استاندار فارس اعتقاد دارد كه اگر خیران زمینه لازم خیراندیشی را در امر مدرسه‌سازی در ذهن، رفتار و کردار خود مهیا کردند برای آن است که به آینده مملکت می‌اندیشند.

اساس كار در هر جامعه‌ای توجه به آموزش و پرورش است
تبادار، اساس کار در هر جامعه‌ای را توجه به آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: تمام کشورهایی که مسیر پیشرفت و آبادانی را در ابعاد مختلف طی کرده اند، توجه به نظام آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دادند و از این راه پیشرفت را در همه ابعاد رقم زدند .
وی ادامه داد: امروز متولیان امور بر این موضوع واقف هستند که اگر بخواهیم زمینه لاژم پیشرفت و توسعه را در مملکت به تمام معنا تفسیر کنیم باید به نظام آموزش و پرورش توجه جدی داشته باشیم.
استاندار فارس با ابراز خرسندی از جایگاه و نقش تعیین‌کننده خیران مدرسه‌ساز در ترویج علم در استان فارس گفت: تفاوت جشن خیرین مدرسه‌ساز با سایر جشن‌ها در این است که برای تجلیل از کسانی فراهم شده که زمینه‌های لازم برای دانایی، زیرساخت برای آسایش و رفاه و تعلیم و تربیت را فراهم کرده‌اند.

استان فارس در جایگاه معین خیرین مدرسه‌ساز بین‌المللی قرار دارد
تبادار در ادامه سخنان خود با اشاره به موقعیت برتر خیران استان فارس در امر مدرسه‌سازی، بیان کرد: استان فارس در جایگاه معین خیرین مدرسه‌ساز بین‌المللی قرار دارد و در حال حاصر ۲۰ درصد از مدارس استان خیرساز هستند.
استاندار فارس انصاف، سخاوت، کرامت و توجه به همنوعان را سیره و روش اولیا و اوصیا دانست و یادآور شد: آنچه خیران و نیک اندیشان در دستور کار خود قرار داده‌اند جزو مهم‌ترین آموزه‌های دینی ما است‌.
یادآور می‌شود، در بیستمین جشنواره‌ خیرین مدرسه‌ساز استان فارس، خیران جوان این عرصه معرفی و از آنان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha