تدوين سند راهبردی رزمندگان/ لزوم رفع تبعیض‌ها میان خانواده‌های ایثارگران
کد خبر: 3724484
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
باوند عباسی‌ خبر داد:

تدوين سند راهبردی رزمندگان/ لزوم رفع تبعیض‌ها میان خانواده‌های ایثارگران

گروه اجتماعی ـ مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران از تدوین قوانین حمایت از رزمندگان و تشكیل شورای سند راهبردی رزمندگان خبر داد.

تدوين سند راهبردی رزمندگان/ لزوم رفع تبعیض‌ها میان خانواده‌های ایثارگران

به گزارش ایكنا از فارس، غلامرضا باوندعباسی، مشاور وزیر كشور در امور ایثارگران روز گذشته، 31 خرداد در جلسه‌ شورای هماهنگی امور ایثارگران استان فارس به تدوین قوانین جامع ایثارگران به عنوان دستاود مهم دولت تدبیر و امید اشاره كرد و گفت: برای نخستین بار در کشور قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تدوین و مصوب شد که تاکنون بخش قابل توجهی از آن اجرایی شده است .
وی یادآور شد: در حالی که تا پایان سال ۹۴ هیچ قانونی در حوزه ایثارگران وجود نداشته اما امروز در جهت تدوین قوانین حمایت از رزمندگان، شورای سند راهبردی رزمندگان در دست اقدام است.
باوندعباسی‌ در ادامه با بیان اینكه علی‌رغم وجود قوانین خوب برای رسیدگی به امور جانبازان و ایثارگران، اما بخشی از آن‌ها تبعیض‌آمیز است، تأکید کرد که باید تبعیض‌هایی که براساس قوانین در امور اداری بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران وجود دارد، رفع شود.
وی افزود: بر اساس ماده 14 قانون تسهیلات استخدامی جانبازان، دستگاه‌های اجرایی مکلف به انتصاب یک نفر یا یک واحد به‌عنوان مسئول ایثارگران و‌ جانبازان شده‌اند؛ هدف از اجرای این قانون افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به خانواده‌های شهید و ایثارگر است.
باوندعباسی‌ افزود: سه وظیفه اصلی برای این واحد یا افراد تعیین شده که افزایش خدمت‌رسانی به ایثارگران دستگاه‌ها، بهبود خدمت‌رسانی به ایثارگران مراجعه کننده و توجه به پیاده‌سازی سند راهبردی خدمت‌رسانی به ایثارگران از جمله آن‌ها است.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران ادامه داد: در تحقق هدف نخست، توجه به خانواده‌های شهید و جانباز، ایجاد نشاط معنوی، دیدار و سرکشی از خانواده‌های ایثارگر بر عهده مسئول امور ایثارگران هر دستگاهی گذاشته شده است.

همه دستگاه‌های دولتی موظفند یك درصد از اعتبارات خود را برای ایثارگران هزینه كنند
باوندعباسی‌ با تصریح بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی موظف‌اند که یک درصد از اعتبارات را برای بهبود خدمت‌رسانی در حوزه‌های ایثارگران و جانبازان هزینه کنند، گفت: بیش از ۴۰ دستگاه اعتبار فرهنگی دارند و مکلف هستند که بخشی از این تسهیلات را به حوزه ایثارگران اختصاص دهند.
وی به انجام برخی اقدمات در بنیاد شهید و امور ایثارگران نظیر اشتغال و کارافرینی هم اشاره و آن را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: در ارائه تسهیلات مشکل پرداخت وام نداشته‌ایم اما مشکل اصلی ندادن مشاوره به ایثارگران است؛ چرا که برخی از ایثارگران و جانبازان تسهیلات دریافت کرده‌اند اما چون مشاوره مناسب نبوده، سرمایه‌گذاری در کسب و کار نامناسب داشته‌اند، نتوانسته‌اند علاوه بر ایجاد اشتغال، کسب درآمد کنند.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران همچنین از ایثارگران و جانبازان خواست تا به دنبال شغل دولتی نباید باشند بلکه می‌توانند با ایجاد و حضور در بخش خصوصی، علاوه بر این‌که کسب درامد داشته‌اند به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک کنند.
انتهای پیام

captcha