مردم با گذشت و صبوری در کاهش پرونده های قضایی تلاش کنند
کد خبر: 3724489
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰

مردم با گذشت و صبوری در کاهش پرونده های قضایی تلاش کنند

گروه سیاسی:امام جمعه بجنوردگفت: مردم با افزایش سعه صدر، گذشت و صبوری به کاهش پرونده های قضایی کمک کنند.

مردم با گذشت و صبوری در کاهش پرونده های قضایی تلاش کنند

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی،امام جمعه بجنورد در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: مردم با صبر و بردباری از حق خود کوتاه بیایند، پرونده های زیادی امروز به دلیل مسائل و اختلافات جزئی در دادگاه ها در جریان است.

وی با بیان اینکه مردم با صلح و آشتی پرونده های قضایی را کاهش و برای حل دعوی به شوراهای حل اختلاف مراجعه کنند، ادامه داد: در گذشته ریش سفیدان با پا در میانی عامل حل اختلافات بودند و امروز شوراهای حل اختلاف همین نقش را بر عهده دارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از قوه قضائیه نیز خواست تا با قاطعیت در اجرای عدالت، متخلفان را تنبیه کرده و در موردشان اعمال قانون کنند.
حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید جهادی و انقلابی عمل کند، برخورد قاطع این نهاد با متخلفان حقوق اجتماعی به ویژه بیت المال را خواست مردم دانست.
وی با بیان اینکه با اعمال قانون در مورد مفسدان اقتصادی، حق بیت المال باید بازگردد، خاطرنشان کرد: تضییع حقوق اجتماعی جرم و گناهی نابخشودنی است که قضات باید با قاطعیت با آن برخورد کنند.
امام جمعه بجنورد در بخشی از سخنان خود به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: بنا به تعبیر ایشان، نمایندگان مجلس عصاره فضایل و خوبی های ملت ایران هستند.
حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: دشمن شناسی، بصیرت، ولایتمداری، ایثارگری، مقاومت، تقوا و ایمان از ویژگی های بارز ملت ایران است که یک نماینده باید عصاره ای از این ویژگی های را داشته باشد.
وی ضمن تاکید بر توانایی های داخل و اجرای طرح های داخلی، تصریح کرد: نمایندگان مجلس صحبت کنند و از حیثیت مردم و حق آن ها دفاع کنند.
وی با اشاره به اینکه سفرهای خارجی نمایندگان برای تفریح و بهانه کسب تجربه یک خسارت و غیر ضروری است، گفت: اگر نماینده به سوگندی که خورده عمل نکند، حقوق دریافتی وی خلاف شرع است.

captcha