ضرورت ارتقای عملکرد هیئت نظارت بر نمایندگان بر اساس منویات رهبری/ وکلای ملت مروجان امید باشند
کد خبر: 3724500
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
جمالی نوبندگانی تأکید کرد:

ضرورت ارتقای عملکرد هیئت نظارت بر نمایندگان بر اساس منویات رهبری/ وکلای ملت مروجان امید باشند

گروه سیاسی ــ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: ایشان به درستی به این موضوع اشاره کرده‌اند که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از نظارت مجلس بر دولت هم مهم‌تر است، لذا گروه هفت نفره هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان بایستی قوی‌تر از گذشته عمل کند تا بتواند بر اساس این حکم ولایی عصاره فضائل ملت را به سرمشقی برای جامعه تبدیل کند.

ضرورت ارتقای عملکرد هیئت نظارت بر نمایندگان بر اساس منویات رهبری/ وکلای ملت؛ مروجان امید در جامعه

«محمد جواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا به تحلیل بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت نظارت بر رفتار نمایندگان که در دیدار هفته گذشته ایشان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد، پرداخت و در این رابطه گفت: ایشان به درستی به این موضوع اشاره کردند که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از نظارت مجلس بر دولت هم مهم‌تر است و نکته بسیار اساسی‌ای بوده که به نظر من گروه هفت نفره هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان بایستی قوی‌تر از گذشته عمل کند.

این عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری همچون حکم ولایی برای ما دارای اهمیت و ارزش است و لذا شرعاً موظف هستیم با حفظ حرمت نمایندگان، طوری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب عمل کنیم که نمایندگان همچون گذشته شئونات نمایندگی خود را به‌عنوان عصاره فضائل ملت رعایت کنند تا الگو و سرمشقی برای اقشار مختلف ملت باشند.

وی افزود: نمایندگان باید کاری که انجام می‌دهند برای رضای خدا باشد؛ یعنی اگر می‌خواهند به موضوعی رأی دهند یا اصلاً رأی ندهند، منطبق با حرف دل مردم باشد نه این‌که منافع شخصی خودشان را در نظر بگیرند؛ یعنی نماینده‌ای هرگز این‌گونه نباشد که از ترس رأی نیاوردن در دوره بعدی از گرفتن تصمیم صحیح اجتناب کند چون اگر اساس کار برای رضای خداوند باشد اقبال بیشتر مردم را به همراه خواهد داشت.

جمالی نوبندگانی تأکید کرد: همچنین نمایندگان باید اولویت‌ها را تشخیص دهند زیرا ممکن است تشخیص این اولویت‌ها و تصویب آن‌ها به حل چند مشکل دیگر کمک ‌کنند.

وی با بیان این مطلب که مجلس باید مکانی باشد برای ریل‌گذاری برخی امور، گفت: مجلس باید با نظارت بتواند برخی کارهایی را که دولت‌ها نتوانسته‌اند انجام دهند به سرانجام برساند.

این نماینده مجلس افزود: نمایندگان باید برای حفظ دستاوردهای انقلاب تلاش کنند که برای این امر انقلابی بودن لازم است و اگر نماینده‌ای انقلابی نباشد از لحاظ قانونی و شرعی کاری که انجام می‌دهد اشکال دارد و حتی حقوق را هم که دریافت می‌کند صحیح نیست.

وی در پایان یادآور شد: برخی از نمایندگان برای این‌که نطق‌های آتشینی داشته باشند و به مردم این‌گونه وانمود کنند که ما به فکر شما هستیم، در سخنانشان مشکلات کوچک را بزرگ جلوه می‌دهند و یأس‌پراکنی می‌کنند در صورتی‌که نمایندگان موظف هستند مردم را امیدوار کنند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

captcha