مسئولان به دنبال حق مردم باشند
کد خبر: 3724512
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

مسئولان به دنبال حق مردم باشند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا در خطبه‌های نماز جمعه زابل، گفت: بیان مطالبات مردم از وظایف مهم امام جمعه است؛ اگر من به‌عنوان امام جمعه مشکلات مردم را بیان نکنم این خیانت در حق مردم است.

مسئولان به دنبال حق مردم باشند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، اول تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، انعکاس مشکلات و نواقص جامعه و مطالبات مردم از طریق تریبون نماز جمعه را از اهم امور امام جمعه خواند و گفت: بیان مطالبات مردم از وظایف مهم امام جمعه است؛ اگر من به‌عنوان امام جمعه مشکلات مردم را بیان نکنم این خیانت در حق مردم است.

وی افزود: ما بارها در مورد مرز سخن گفتیم، در مورد نحوه تبادل سوخت که نفعی برای مردم ندارد، سخن گفتیم؛ لازم است در هفته قوه قضائیه دستگاه قضا به‌ویژه دادستان محترم در مورد مرز پیگیر حقوق مردم شود.

امام جمعه زابل با بیان اینکه مردم از حرکت‌های پوپولیستی و عوام‌فریبانه خسته شده‌اند، عنوان کرد: در این منطقه، ما مرزی در اختیار داریم که اگر درست مدیریت شود خودش هزاران شغل ایجاد خواهد کرد و نیازی نیست که جوان ما برای کار با وضعیتی رقت‌بار به حومه شهرستان‌های دیگر برود.

کیخا با یادآوری مشقات و سختی‌های یاران امام(ره) در طول نهضت، گفت: هفتم تیرماه شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش را گرامی می‌داریم. امام راحل فرمودند که مرحوم آیت‌الله بهشتی مظلوم زیست، مخالفین وی این مرد صالح را در کوچه و بازار یک دیکتاتور معرفی می‌کردند و می‌گفتند این شخص مغرور و متکبر است و شاید الان هم این اوصاف برای برخی تکرار شود، در هر زمانی اگر حنجره‌ای برای مردم به صدا درآید، اگر کسی برای مردم وسط میدان خطر و مین برود خنجرها از پشت به او زده خواهد شد.

وی با بیان اینکه منافقان در چهره‌های مختلف پیدا می‌شوند، عنوان کرد: ممکن است مسئولی برای دفاع از حق مردم حرفی بزند و در این میان منافقان برای ضربه زدن و خاموش شدن صدای او تهمت‌هایی را عنوان کنند که باید مراقب خطرات چهره‌های نفاق باشیم.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha