۶ انجمن هنری جدید در کردستان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3724517
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

۶ انجمن هنری جدید در کردستان راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: شش انجمن و تشکل هنری جدید در رشته‌های دف، پویانمایی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، هنرمندان پیشکسوت و هه‌لپه رکی در استان تشکیل شد.

6 انجمن هنری جدید در کردستان راه اندازی می‌شود

جلال قلعه‌شاخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا ازکردستان، اظهار کرد: در راستای ساماندهی وضعیت موجود، استفاده از توان تشکل های پویا و هدایت صحیح مطالبات خانواده فرهنگ و هنر استان، حداکثر تا پایان تیر ماه سال جاری تشکیل و راه‌اندازی ٦ انجمن هنری جدید در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به جایگاه تشکل‌ها و انجمن‌های هنری افزود: این انجمن‌ها نهادی مدنی و غیردولتی هستند که به منظور فعالیت در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی و هنری و با توجه به ظرفیت و نیاز استان راه‌اندازی می‌شوند.
قلعه‌شاخانی، به عناوین این انجمن‌های اشاره و بیان کرد: انجمن هنری استانی دف، انجمن هنری استانی هه لپه رکی، انجمن هنری استانی پویا نمایی و انیمیشن، انجمن هنری استانی عکاسان کردستان، انجمن هنری استانی کارتون و کاریکاتور و کانون استانی هنرمندان پیشکسوت کردستان از جمله عناوین این تشکل ها است که به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
وی شناسایی و ساماندهی گروه های هنری و برگزاری انتخابات فی مابین هنرمندان هر حوزه و تشکیل اعضای هیأت مدیره هر تشکل را از جمله اقدامات آتی راه‌ اندازی این انجمن‌های هنری برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: توسعه، حمایت و رفع مشکلات هنرمندان هر حوزه از جمله رسالت‌های است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در دستور کار و از اولویت‌های کاری خود می‌داند.
انتهای پیام

captcha